خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پتروپارس:

دولت گذشته از بودجه دارو 10 میلیون دلار به ما داد/از آذرماه هیچ پولی دریافت نکرده‌ایم

مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: در فاز 12 از آذرماه هیچ پولی دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر نیز میزان دریافتی‌مان کافی نیست اما مدیریت می‌کنیم تا جایی که مجبور شدیم از صرافی پول قرض بگیریم اما چرخ تولید را می‌چرخانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد شمس در هشتادوهفتمین هم‌اندیشی مدیران گروه پتروپارس با اشاره به اینکه سال گذشته قرین با افتتاح فاز 12 بود امسال نیز فاز 19 را در برنامه داریم گفت: امیدواریم همانگونه که فاز 12 برکت داشت، فاز 19 هم همین‌گونه باشد و بتوانیم یک فاز از 2 فاز را تولید داشته باشیم.

وی در ادامه به مشکلات مالی این مجموعه اشاره کرد و گفت: ما به اصلی اعتقاد داریم و آن اینکه مشکل همیشه پول نبوده چرا که کسی که بتواند خودش را در اولویت قرار دهد می‌تواند جذب منابع داشته باشد همانگونه که ما درفازهای یک، 12 و 19 با وجود کمبود منابع مالی مشکلات را حل کردیم.

شمس با بیان اینکه بعد ازکیفیت کار مهم‌ترین شاخصه کار ما جذب اعتماد کارفرمایان است خاطرنشان کرد: مثلاً در زمان قاسمی (وزیر اسبق نفت) که اوج بی‌پولی بود به ما از بودجه دارو 10 میلیون دلار به ما دادند لذا هیچگاه مباحث مالی مطرح نبوده آنچه مهم بود بحث اعتماد است.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر اقدامات این شرکت پول مشکل اصلی نیست بلکه آنچه ازدرجه ویژه اهمیت برای ما برخوردار است مدیریت اجرایی است اظهار داشت: آنچه که ما در فاز 12 به آن رسیدیم مدیریت منابع مالی بود و توانستیم توزیع منابع را به نحوی انجام دهیم که اجرای در خور و شایسته‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی باید با کیفیت فنی همراه باشد تصریح کرد: طی دو،سه ماه اخیر پتروپارس با مشکلات مالی فوق‌العاده‌ای مواجه است به طوری که در فاز 12 از آذرماه هیچ پولی دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر نیز میزان دریافتی‌مان کافی نیست اما مدیریت می‌کنیم تا جایی که مجبور شدیم از صرافی پول قرض بگیریم اما چرخ تولید را می‌چرخانیم.

وی با اشاره به فازهای 6، 7 و 8 و تامین منابع مالی این فازها اظهار داشت: ما در این فازها حتی LC باز نکرده‌ایم زیرا شرکت‌های دنیا به ما اعتماد داشتند.

مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره به اینکه درایت و مدیریت این مجموعه منجر به جلب اعتماد شرکت‌های بزرگ دنیا شده‌ است خاطرنشان کرد: اعتماد به دنیا بدان حد است که شرکت‌های بزرگ دنیا متعهد به انجام تمام آنچه در قبال ما تعهد داشته‌اند، می‌شوند.

به گزارش ایلنا، دراین مراسم قرارداد همکاری متقابل بین گروه پتروپارس و نهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از متخصصان و نخبگان غیر مقیم منعقد شد.

همچنین از کتاب استانداردسازی روابط عمومی رونمایی شد.

کد خبر : ۲۷۹۱۲۱