خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش

کد خبر : ۲۱۰۷۹۱

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش نام برد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از توسعه مشارکت های مردمی به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش نام برد.

سالار عرفانی در نشست شورای معاونین اداره کل با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی برای جلب مشارکت های مردمی و تلاش برای فرهنگ سازی در این خصوص، خواستار استفاده از ظرفیت بسته های حمایتی و اعتبارات اختصاص داده شده جهت توسعه مدارس غیر دولتی در سطح استان شد.

وی گفت: گفتمان غالب آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

عرفانی نسب ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام کلیه دست اندرکاران پروژه مهر و فرهنگیان در پیگیری برنامه ها و بازگشایی با نشاط و موفق مدارس، بازگشایی با برنامه و به موقع مدارس را حاصل تمهید مقدمات و ساعت ها تلاش کلیه دست اندرکاران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته سالی پر از موفقیت برای آموزش و پرورش کردستان و دانش آموزان و فرهنگیان استان در عرصه های مختلف بود، ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید نیز با پیگیری و اجرای برنامه های اولویت دار منتهی به نتایج مطلوب گردد.

عرفانی نسب با بیان اینکه یکی از اهداف برنامه های نظارتی، اصلاح و راهنمایی امور است بر برنامه ریزی برای بازدید از واحدهای اداری و آموزشی به منظور هدایت سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی گفت: سیاست راهبردی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

عرفانی نسب با اشاره به سیاست های محوری آموزش و پرورش، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت همه جانبه، عملیاتی نمودن بودجه آموزش و پرورش و تمرکز زدایی را پنج برنامه محوری وزیر محترم آموزش و پرورش بر شمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای هوشمند سازی مدارس، بر تداوم نهضت هوشمند سازی مدارس با استفاده از مشارکت اولیاء و دستگاه ها تاکید نمود و خواستار برنامه ریزی برای آمادگی و آشنایی کامل معلمان و دست اندرکاران برای استفاده از این تکنولوژی شد.

عرفانی نسب در ادامه با اشاره به برنامه های پرورشی و ضرورت تقویت بنیه های اعتقادی، هویت دینی و ملی دانش آموزان، خواستار تهیه و تدوین برنامه عملیاتی مناسب به منظور توسعه و اجرای این برنامه ها در سطح استان و تشکیل کارگروهی ویژه به منظور پیگیری برنامه های پرورشی شد.

وی گفت: فلاح و رستگاری دانش آموزان و مصونیت آنها در برابر هجمه ها و آسیب های اجتماعی در تقویت بینه های اعتقادی است.

عرفانی نسب در همین راستا بر اجرای منظم و با شکوه برنامه آغازین مدارس، ورزش صبحگاهی، اجرای مراسم پرچم و برنامه های سلامت دانش آموزان تاکید نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه این نشست بر اجرای دوره های آموزشی ضمن خدمت به ویژه دوره های آموزشی ویژه کتب جدید التالیف تاکید کرد و خواستار ذخیره سازی سوخت زمستانی مدارس از هم اکنون، توجه به مسائل ایمنی مدارس، بازدیدهای دوره ای از مدارس در خصوص مسائل ایمنی و بررسی وضعیت واحد های آموزشی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز