خبرگزاری کار ایران

جوان کردستانی جایزه جشنواره فیلم ترکیه را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۲

این فیلم تاکنون در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی حضور پیدا کرده و جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

ایلنا: فیلم «دوستی برای دوستم» به کارگردانی «سرکوت محمدی» از تولیدات حوزه هنری استان کردستان، توانست تندیس چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «یلماز گونای» ترکیه را کسب کند.

رئیس حوزه هنری کردستان ضمن تایید این مطلب به خبرنگار ایلنا در سنندج گفت: با پایان یافتن چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «یلماز گونای» در ترکیه، فیلم کوتاه «دوستی برای دوستم» به نویسندگی و کارگردانی سرکوت محمدی و تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان تندیس جشنواره و جایزه ۴۰۰۰ دلاری جشنواره را از آن خود کرد.

امین مرادی تصریح کرد: چهارمین جشنواره فیلم کردی «یلماز گونای» با شعار «سینما و نوع‌دوستی» از سوی شهرداری الیح و جمعیت سینمای خاورمیانه سازماندهی شده وهر سال در ترکیه برگزار می شود.
وی افزود: این فیلم تاکنون در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی حضور پیدا کرده و جوایز متعددی را از جمله می‌توان به کسب دو جایزه در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کلار اقلیم کردستان عراق اشاره نمود.
«یلماز گونای» یکی از فیلم‌سازان مشهور کرد ترکیه است که در سال ١٩٣٧ میلادی به دنیا آمده و در سن ۴٧ سالگی به دلیل بیماری سرطان جان خود را از دست داد.
چهارمین دور جشنواره یلماز گونای ترکیه از ٢٢ تا ٢۶ آبان ماه سال جاری در ترکیه برگزار شد.
در این جشنواره چهار فیلم از کردستان ایران به نام‌های «هویت» ساختهٔ «توفیق امانی»، «دوستی برای دوستم» با کارگردانی «سرکوت محمدی»، «ایستگاه» ساختهٔ «آذر منصوری» و «ماجرای زن و شوهر کارگر» با کارگردانی «کیوان کریمی» اکران شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز