خبرگزاری کار ایران

برای نخستن بار اجرا می شود؛

عملیات رف خوانی و وجین در کتابخانه‌های عمومی کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۴۸

ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع ﻋﻤﻠﯿﺎت وﺟﯿﻦ، اﺑﺘﺪا ﻋﻤﻞ رف ﺧﻮاﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد و ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎ از ﻟﺤﺎظ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻔﻘﻮدی، اﻣﺎﻧﺖ و ﻣﻮﺟﻮدی ﮐﻨﺘﺮل و ﺑﺎزﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد.

ایلنا: عملیات رف خوانی و وجین کتاب برای نخستین بار و همزمان با سراسر کشور در کتابخانه های عمومی کردستان اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در گفتگو با ایلنا تصریح کرد: این اقدام همزمان با سراسر کشور از ۱۰ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

اسماعیل احمدی افزود: رف خوانی در اصطلاح ساده عملیات سرشماری کتاب های کتابخانه است که در هر سال به منظور اطلاع از وضعیت کتاب ها و همچنین منظم سازی موضوعی و دریافت آمار دقیق در کتابخانه های عمومی انجام می شود.

وی ادامه داد: در عملیات وجین نیز کتاب های قدیمی و همچنین کتاب های بدون مخاطب از کتابخانه های عمومی جمع آوری می شود که البته این امر شامل کتاب های کمیاب و مرجع نمی شود.

احمدی بیان کرد: ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع ﻋﻤﻠﯿﺎت وﺟﯿﻦ اﺑﺘﺪا ﻋﻤﻞ رف ﺧﻮاﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد وﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎ از ﻟﺤﺎظ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻔﻘﻮدی، اﻣﺎﻧﺖ و ﻣﻮﺟﻮدی ﮐﻨﺘﺮل و ﺑﺎزﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: اجرای رف خوانی و وجین در کتابخانه های عمومی علاوه بر نظم و انضباط بیشتر و همچنین دسترسی بهتر و سریع تر مخاطبان سبب پربارتر شدن کتابخانه ها می شود.

در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کتابخانه ها به عنوان نهادهایی فرهنگی به منظور خدمت رسانی بهتر به مخاطبان باید از نظم و انضباط ویژه ای برخوردار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز