خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر کاشان در گفت‌وگو با ایلنا:

امنیت شغلی و معیشت کارگران مهم‌ترین مطالبات جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۲۳۶

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان ، امنیت شغلی ، معیشت کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را محور اصلی مطالبات جامعه کارگری در روز جهانی کارگر عنوان کرد.

ماشالله زهتابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، با تبریک هفته‌ کارگر به تمام تلاشگران عرصه کار و تولید گفت: هرچند در هفته کارگر با برگزاری مراسم مختلف برای مقام کارگران ارزش قائل می‌شویم ولی باید درتمام روزهای سال از کارگر و کارحمایت شود .  

وی اعلام حداقل دستمزد کارگران (860 هزارتومان) را به هیچ وجه جوابگوی اداره زندگی یک خانواده 5 نفره ندانست و گفت: با این حقوق حتی نمی توان ده روز معیشت یک کارگر را  تامین کرد.

زهتابی با اشاره به نرخ 12 درصدی تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی کشور گفت: با توجه نرخ اعلامی منابع رسمی و اینکه بالای 60 درصد از حداقل دستمزد عقب هستند باید این فاصله پرشود.

امنیت شغلی و معیشت کارگران؛ مطالبات اصلی جامعه کارگری در روز جهانی کارگر

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان ، امنیت شغلی ، معیشت کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را محور اصلی مطالبات جامعه کارگری در روز جهانی کارگر عنوان کرد و اظهارداشت: در روز جهانی کارگر ضمن حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید، از اصحاب رسانه و مطبوعات کشور انتظار داریم که ضمن بیان خواسته‌های جامعه کارگری مراسم روز جهانی کارگر را به خوبی  پوشش و انعکاس دهند.

وی با انتقاد از کمبود امکانات رفاهی دولتی برای جامعه کارگری کاشان گفت: هرچند خانه‌های کارگر سراسر کشور با همت علیرضا محجوب دبیر کل محترم خانه کارگر ایران در سراسر کشور با ایجاد مراکز بزرگ رفاهی و تفریحی به کارگران امکانات حمایتی ارائه می دهند ولی از دولت محترم هم انتظارداریم که در ارائه خدمات رفاهی ، تفریحی و ورزشی به کارگران تلاش بیشتری کند.

وجود نماینده انجمن صنفی و شورای اسلامی کار به منظور تحقق مطالبات کارگری ضروری است

دبیراجرایی خانه کارگر کاشان ، وجود نماینده انجمن صنفی و شورای اسلامی کار به تناسب کارگران شاغل در هر واحد تولیدی و صنعتی شهرستان کاشان براساس قانون کار به منظور تحقق مطالبات کارگری را ضروری دانست و گفت: امیدواریم با هماهنگی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان در خصوص توسعه تشکلات کارگری بتوانیم نسبت به رفع مسائل رفاهی و تفریحی کارگران این شهرستان اقدام اساسی بعمل آوریم.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه تنها مرکز رفاهی، تفریحی و ورزشی کارگران کاشان بسیار بالا است در حال حاضر این مرکز به صورت اجاره ای اداره می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز