خبرگزاری کار ایران

بافت هفتاد ودومین فرش حرم امام حسین (ع) درکاشان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۸۹

در مراسمی با حضور عاشقان اهل بیت (ع) بافت هفتادودومین فرش حرم امام حسین (ع) و هفتاد ویکمین فرش حرم حضرت ابوالفضل (ع) به ابعاد ۱۰۰ و ۸۰ متر مربع در راوند کاشان به پایان رسید.

«سید محسن واجدی»، مسئول پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با اشاره به اینکه بافت هفتاد و دومین فرش حرم امام حسین (ع) و هفتاد و یکمین فرش حرم حضرت ابوالفضل (ع) به مدت ۲۵ ماه با ۱۴۰۰ نفر بافته شده است. گفت: این تعداد قالی به همراه بقیه قالی‌های بافته شده (۱۸۰تخته) در روز تولد حضرت علی (ع) در فرهنگ سرای مهر سازمان رفاهی ورزشی شهرداری کاشان پرده برداری خواهد شد.

 وی اظهار داشت: کلیه قالی‌های بافته شده درشهرستان کاشان در ۲۷ رجب در کربلای معلا طی مراسمی در حرمین امام حسین (ع)، قمر بنی هاشم و خیمگاه پهن خواهند شد.

وی تعداد فرش‌های بافته شده برای حرمین امام حسین (ع)، قمر بنی‌هاشم وخیمه‌گاه در شهرستان کاشان را بالغ ۱۸۰ تخته عنوان کرد.

مدیر پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان بافت قالی‌های حرمین در شهرستان کاشان را اقدامی موثر در احیای دانش فنی فرش دست باف و اشتغالزایی دانست و گفت: چله‌ای این دارهای قالی از جنس ابریشم و نخ آن از بهترین پشم با ۱۵ نوع رنگ گیاهی برای بافت این فرش‌ها استفاده شده است.

وی، بیشترین بافندگان کارگاه‌های پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان را از گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال عنوان کرد. وگفت: در بافت این فرش‌ها علاوه بر محاسبات هزینه‌ها و برنامه ریزی دقیق، کار بافندگان بصورت مکتوب و منظم مدیریت شده است.

واجدی، انجام کاری دلسوزانه و خالصانه بانوان در این کارگاه‌ها با توجه به روحیه مذهبی و اعتقاد قلبی آن‌ها در بافت فرش‌های عتبات عالیات با بهترین کنترل کیفیت را از مهم‌ترین شاخص‌های این فرش‌ها عنوان کرد.

 شایان ذکراست که این مراسم بسیار معنوی همراه با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) بعداز ظهر امروز با حضور اقشار مختف مردم کاشان، راوند و عاشقان اهل بیت در کارگاه راوند کاشان با بریدن چله‌های این قالی‌ها از دارهای قالی برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز