خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای کشور در قمصر کاشان:

موفقیت پروژه‌های فاضلاب‌شهری در گرو اتخاذ روش‌های جدید است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۴۶

پروژه های آب و فاضلاب باید در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسد ولی ۲۷۰ پروژه فاضلاب شهری در کشور با اعتباری اندک در حال اجرا است که اگر قرار شود پروژه ها به نتیجه برسد باید به سراغ روش های جدید برویم.

مدیرعامل آبفای کشور گفت: پروژه های آب و فاضلاب باید در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسد ولی ۲۷۰ پروژه فاضلاب شهری در کشور با اعتباری اندک در حال اجرا است که اگر قرار شود پروژه ها به نتیجه برسد باید به سراغ روش های جدید برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، مدیرعامل آبفای کشور در جلسه برنامه ریزی در خصوص رفع مشکلات پروژه های آب و فاضلاب بخش قمصر از توابع کاشان، در جمع مسئولان و اعضای شورای شهر و روستاهای این بخش اظهار داشت: استفاده از مشارکت مردم و بخش خصوصی بر اساس مدل های مالی مشخص و تعریف شده بهترین روش برای به نتیجه رسیدن پروژه های این حوزه می باشد.

حمیدرضا جانباز در خصوص پروژه فاضلاب شهری قمصر گفت: طراحی پروژه های فاضلاب شهری مربوط به گذشته است. مربوط به شرایطی است که با بحران آب و خشکسالی های مداوم روبرو نبودیم ولی اکنون وضعیت فرق کرده است و می بایست تغذیه منابع زیرزمینی و سفره آبی را نیز با اتخاذ روش های مناسب مدنظر قرار گیرد.

وی استفاده از پکیج های تصفیه محلی را در این خصوص یکی از راههای بازگردان پساب شهری برای استفاده در داخل شهر ذکر کرد و گفت: می توانیم در مناطقی از شهر به صورت غیرمتمرکز عمل کنیم. تغییراتی متناسب با شرایط موجود در طراحی شبکه فاضلاب شهری ایجاد نموده و از پساب فاضلاب شهری برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز داخل شهر استفاده کنیم.

مدیرعامل آبفای کشور گفت: در زمان های گذشته جانمایی تصفیه خانه فاضلاب شهری را برای مسائل زیست محیطی بسیار دور از شهر در نظر می گرفتند ولی اکنون با وجود تکنولوژی های نوین و پیشرفته موضوع تغییر کرده است.

وی یادآور شد: تصفیه خانه جنوب شهر تهران که بزرگ ترین تصفیه خانه خاورمیانه است در کنار شهر فاضلاب شهری را تصفیه می کند و هیچ مشکل زیست محیطی برای منطقه ایجاد نمی شود. می بایست بخش هایی از شبکه فاضلاب شهری را جدا نموده و پساب تصفیه شده فاضلاب را به داخل مجموعه شهر بازگردانیم.

جانباز در خصوص تأمین آب شهرهایی که با مشکل آب مواجه هستند گفت: مدیران آبفا با همکاری مدیران شهری از هم اکنون به فکر برنامه ریزی طولانی مدت در این خصوص باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز