خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل؛

توسعه یافتگی کشور بدون توجه به آموزش و پروش امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۶۲

توسعه یافتگی کشور بدون توجه به آموزش و پروش امکان پذیر نیست و وجه مشترک همه کشورهای توسعه یافته، توجه به آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه یافتگی کشور بدون توجه به آموزش و پروش امکان پذیر نیست و وجه مشترک همه کشورهای توسعه یافته، توجه به آموزش و پرورش به ویژه آموزش ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «عباسعلی منصوری آرانی» در نشست مدیران مدارس متوسطه کاشان افزود: آموزش و پروش، مبنای توسعه هر ملت و کشور است و زمانی که آموزش را محور توسعه قرار دهیم باید حلقه‌های آن را شامل، شرایط معلم، محیط دانش آموزی، منابع آموزش و دانش آموز را تکمیل کنیم تا به هدف برسیم.

نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بااشاره به مشکلات آموزش و پرورش تصریح کرد: یک بار برای همیشه باید برای آموزش و پروش یک اعتبار بنیادی اختصاص بدهیم همانطور که برای بیمه سلامت ایرانیان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال علاوه بر بودجه سالانه اختصاص دادیم.

وی توسعه آموزش و پرورش را سنگ بنای توسعه دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه خلاق بدون وجود دانش آموزان پژوهنده و محقق ممکن نیست و مدرسه‌ای که امکانات ندارد و با مشکل روبرو می‌شود، نمی‌تواند دانش آموزان خلاق تربیت کند.

وی تاکید کرد: باید نظام آموزشی از محتوای تئوریک خارج شود تا دانش آموزان محقق و پژوهشگر پرورش یافته و در دانشگاه به تولید علم برسیم و بحثآموزش و پرورش یک اراده فرا‌تر از بودجه می‌طلبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه دانشجویی بر دوش دولت است در حالی که در کشورهای پیشرفته، دانشگاه به صنعت وصل شده و این هزینه توسط صنایع تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر چین و ترکیه بازار اقتصاد جهانی را تصاحب کرده است به واسطه استفاده از تحقیق پژوهشگران است در حالی که در کشور ما صنایع هیچ ارتباطی با آموزش ندارند و شاید گاهی به عنوان یک نیکوکار کمکی برای ساخت مدرسه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود، بودجه‌ها خرج تحقیق و تولید علم نمی‌شود چون در دبیرستان و مدرسه امکان پرورش دانش آموز خلاق و توانش علمی در مدرسه می‌سر نیست.

منصوری افزود: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، بودجه آموزش و پرورش را سرمایه گذاری می‌داند در حالی که برنامه ریزان ما، هزینه فایده نمی‌کنند و آن را هزینه می‌دانند.

نشست مدیران مدارس متوسطه شهرستان کاشان روز شنبه ۲۲ شهریور در اردوگاه لقمان حکیم قمصر با حضور کار‌شناسان آموزشی و فرهنگی با هدف بررسی اجرای پروژه مهر و سیاست گذاری سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز