خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی نعنا کاشان:

۱۵ درصد کل زمین‌های زراعی کاشان زیر کشت گیاهان دارویی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۴۴۵

کاشان به عنوان نخستین خاستگاه کاربرد گیاهان دارویی در فلات ایران است.

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی نعنا کاشان گفت: کاشان به عنوان نخستین خاستگاه کاربرد گیاهان دارویی در فلات ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «حجت الاسلام علیرضا قاسمی» در گفتگو با خبرنگاران، از نعنا به عنوان دومین محصول راهبردی کاشان پس از گل محمدی نام برد و اظهار داشت: نعنا دارای پرکاربرد‌ترین مواد موثره در مواد آرایشی، بهداشتی، دارویی و صنایع غذایی است.

وی، ضمن تاکید بر هوشمندی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در تشخیص درست و به موقع برگزاری این جشنواره، سبقه تاریخی کاربرد نعنا با فرهنگ هفت هزار ساله کاشان، دومین محصول کاربردی، بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در منطقه بعد از گل محمدی و مزیت اقتصادی و یژگی‌های نعنای کاشان را از مهم‌ترین علل برگزیده شدن کاشان در برگزاری جشنواره ملی نعنا برشمرد.

به گفته وی، کاشان به عنوان نخستین خاستگاه کاربرد گیاهان دارویی در فلات ایران است که بایستی در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی برنامه ریزی‌های دقیق و مناسب تری را داشته باشند.

مسوول انجمن علمی گیاهان دارویی کاشان در ادامه، با اشاره به وجود بیش از سه هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان افزود: بیش از یکصد هکتار از این اراضی زیر کشت نعنای مرغوب است.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن اشاره به اینکه ۱۵ درصد کل زمین‌های زراعی کاشان زیر کشت گیاهان دارویی است اذعان داشت: نعنای کاشان از نظر بازار پسندی جزو مرغوبت‌ترین نعنا‌ها بوده و برای این شهرستان یک مزیت اقتصادی مهمی محسوب می‌شود.

وی، یکی از اهداف مهم جشنواره را رویکرد علمی و تخصصی به این محصول دارویی و تاکید بر رونق اقتصادی منطقه دانست و گفت: بایستی زنگ تحقیقات نعنا در کشور به صدا در آید و کاشان و ایران را به جایگاه واقعی خود برساند.

به گفته وی، بر اساس نتایج رصدهای انجام شده مصرف نعنا به بهبودی ۵۷ عارضه و بیماری کمک می‌کند.

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی نعنا کاشان، از محصول نعنا به عنوان یک محصول ویژه و برند محصولات کشاورزی منطقه فین کاشان نام برد و افزود: محصول نعنای منطقه فین کاشان به عنوان یک محصول راهبردی حوزه اقتصادی کاشان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی در پایان، از ارسال بیش از یکصد مقاله به این جشنواره از سراسر کشور خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره از برگزیدگان مقالات و نفرات بر‌تر بخش عکس با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل می‌شود.

نخستین جشنواره ملی نعنا از ۱۹ تا ۲۱ شهریور ماه در کاشان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز