خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان خبر داد:

تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری کاشان بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۴۸

دبیرخانه دائمی کارگروه پژوهش و فناوری به منظور سرعت بخشیدن توسعه و پیشرفت همه جانبه کاشان بزرگ و تحقق تدبیر و عقلانیت در تصمیم گیری های کلان منطقه تشکیل می‌شود.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: دبیرخانه دائمی کارگروه پژوهش و فناوری به منظور سرعت بخشیدن توسعه و پیشرفت همه جانبه کاشان بزرگ و تحقق تدبیر و عقلانیت در تصمیم گیری های کلان منطقه تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در ساختار دبیرخانه این کارگروه، کمیسیون‌های تخصصی مرکب از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، صاحب نظران علمی و تجربی و مدیران اجرایی شهرستان پیش بینی شده است.

محسن فخری تصریح کرد: رسالت این کمیسیون های تخصصی که با دستور مستقیم فرماندار به عنوان بالاترین نهاد مدیریتی شهرستان تشکیل شده است، بررسی چالش ها، فرصت ها و راهکارهای توسعه همه جانبه منطقه به صورت تخصصی است.

وی با تشریح ساختار دبیرخانه و کمیسیون های تخصصی یادآور شد: کمیسیون های تخصصی گردشگری، آب، آموزش و توسعه مدیریت، برنامه ریزی دانش محور، امور اجتماعی، فرهنگی و امور اقتصادی از مهم ترین زیربخش های این دبیرخانه است.

فخری افزود: موضوعاتی همچون بازنگری سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴، تدوین شاخص های توسعه در برنامه ششم، تهیه برش شهرستانی آمایش سرزمین در حوزه گردشگری، تدوین چشم انداز توسعه و عمران مشهد اردهال از دیگر مواردی است که قابل طرح و بررسی در کمیسیونهای تخصصی این دبیرخانه است.

وی سهم اساتید و صاحب نظران دانشگاهی را در تصمیم گیری و سیاست‌گذاری شهرستان با اهیمت دانست و تأکید کرد: لازمه توسعه داشتن برنامه است و تدوینگر برنامه، بایستی از دانش، تفکر و آینده نگری بهره مند شود که قابلیت های علمی دانشگاه‌های منطقه می تواند به این مهم کمک کند.

فخری افزود: نگاه عقلانی به توسعه و پیشرفت نیازمند مرکز، نهاد یا سازمانی است که کانون تفکر باشد و پشتوانه مناسبی از پژوهش و تحقیق را برای دستیابی به توسعه همه جانبه فراهم کند.

وی با انتقاد از انفعال مجامع دانشگاهی نسبت به مدیریت اجرایی شهرستان و منطقه در سنوات قبل اذعان داشت: دانشگاه‌ها علاوه بر آنکه می توانند در تعامل با صاحبان تجارب و مدیران اجرایی نقشه راه توسعه را تدوین کنند، می توانند پایش مستمر توسعه را بدون هرگونه سیاست زدگی و یک جانبه نگری و بر اساس شاخص های علمی انجام داده و نتایج را در راستای بهبود مسیر و اصلاح فرآیند توسعه در اختیار مدیران ارشد شهرستان برای نظارت و هدایت قرار دهند.

معاون فرماندار مشکلات عقب ماندگی در توسعه را سیاست زدگی و نگاه‌های موقت دانست و یادآور شد: پرهیز از سیاست زدگی و دوری از نگاه‌های موقت به زیربنای توسعه، راه را برای اتخاذ تدبیر مبتنی بر عقلانیت هموار می‌کند.

فخری گفت: نشست های تخصصی به منظور هم افزایی و تبادل تجربه و بهره برداری از نتایج کمیسیون‌ها در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود تا نتایج مباحثگروه‌های تخصصی در این نشست ارائه شده و فرصت بیشتری برای تضارب آراء و گفتمان عقلانیت و تدبیر فراهم کند.

وی برگزاری سلسله نشست هایی در این خصوص را یکی از وظایف دبیرخانه دائمی فناوری و پژوهش کاشان بزرگ ذکر کرد و اذعان داشت: این مجموعه نشست ها به منظور بررسی تخصصی و هم اندیشی در خصوص چالش ها، فرصت ها و راهکارهای توسعه پایدار و همه جانبه کاشان بزرگ برگزار می‌شود.

معاون فرماندار اعلام کرد: اولین نشست تخصصی با محوریت جذب سرمایه گذاری و چالش ها و فرصت های پیش رو در ۲۳ مردادماه در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود و امیدوارم در این نشست به نتایج ارزنده ای دست پیدا کنیم.

فخری افزود: پرسش ها و ابهام های زیادی در خصوص سرمایه گذاری در کاشان مطرح است که می تواند به عنوان نمونه از صاحبان اندیشه و تجربه جویا شد چرا سرمایه گذاری در کاشان به نسبت کم است و گره کار کجاست؟ چرا با شرایط مشابه ما، برخی شهرها جهش مناسبی در جذب سرمایه گذار داشته اند؟ چگونه می توانیم سرمایه داران کاشان را به سوی سرما یه گذاری مولد سوق دهیم؟

وی با اشاره به مقوله گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین مصادیق عملی اقتصاد و فرهنگ، محوریت گردشگری را به عنوان اولویت توسعه ای شهرستان نام برد و تأکید کرد: توجه به ابعاد اقتصادی گردشگری در منطقه بزرگ کاشان به معنی آن نیست که از صنایع غافل شویم بلکه می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های نهان حوزه صنایع برای شکوفایی فرصت های گردشگری بهره برداری کرده و سرمایه گذاری را در این خصوص هدایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز