خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان؛

کمال الملک دو شهر نیشابور و کاشان را خواهرخوانده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۰۹

نایب رییس شورای اسلامی شهرکاشان از عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر تاریخی کاشان و نیشابور خبر داد

نایب رییس شورای اسلامی شهرکاشان از عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر تاریخی کاشان و نیشابور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، علی رسول زاده در نشست مشترک شورای شهر کاشان با مدیران شهرداری نیشابور اظهار داشت: نیشابور و کاشان از آغاز اسلام از پایگاه های مهم تشیع در ایران بوده که بواسطه آن دانشمندان، هنرمندان وعالمان بزرگی نیز از این شهرها درمعرفی فرهنگ وتمدن ایران نقش داشته اند.

وی یکی ازدلایل اصلی خواهر خواندگی دو شهر را کمال الملک، نقاش چیره دست دوران قاجار دانست و افزود: این هنرمند درکاشان زاده شد ولی بدلیل ایستادگی دربرای حکومت طاغوتی پهلوی به نیشابور تبعید و در همین شهر جاودانه شد.

وی با ذکر ویژگی های هنر نقاشی کمال الملک تصریح کرد: آنچه انسان ها را به یکدیگر نزدیک می کند استفاده از افکار و اندیشه های کسانی است که با هنر و دانش خود در جهت اعتلای جامعه خود گام برداشته اند.

رسول زاده با تاکید بر اتخاذ برنامه هایی برای معرفی هنر کمال الملک گفت: وظیفه مسوولان این است که با حمایت های لازم خود نسل جوان و مستعد کشور را با آثار هنرمندان برزگ آشنا کنند تا باعثتقویت دانش و مهارت آنها شود.

مدیرحوزه گردشگری شهرداری کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: خواهرخوانده شدن دو شهر نیشابور و کاشان می‌تواند پل ارتباطی خوبی برای تعامات بیشتر فرهنگ غنی این دو شهر تاریخی ایجاد کند.

سید مهدی رضوی زاده افزود: با وجود اینکه کاشان درتمام رشته های هنری از مفاخر و هنرمندان صاحب نامی در کشور برخوردار است اما شخصیت و جایگاه کمال الملک در میان همگان بالاتر است.

مدیر روابط عمومی شهرداری نیشابور نیز در این نشست گفت: در دهه گذشته همایش ها و برنامه های متعددی برای کمال‌الملک در کشور برگزار شده اما آنچه شایسته این هنرمند بی نظیر بوده بخوبی ادا نشده است.

هادی صبوری تصریح کرد: با عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی دو شهر نیشابور و کاشان می توان با هم اندیشی بهتر نسبت به برگزاری همایش ها و برنامه های متعدد اهداف مشخص و تعیین شده ای در راستای معرفی شخصیت و وِیژگی های آثارکمال الملک اقدام کرد.

وی در پایان وجود تمدن های باستانی هشت هزار ساله و بافت تاریخی مشابه از دیگر مشترکات شهرهای نیشابور و کاشان ذکر کرد.

نگارش متن عقد خواهرخواندگی کاشان و نیشابور، برگزاری بزرگداشت مشترک کمال الملک ۲۷ در مرداد سالروز درگذشت وی، حضور مدیران شهری شهرداری کاشان درهفته فرهنگی نیشابور درنیمه دوم شهریورماه سالجاری، برگزاری همایش کمال الملک درمهرماه سالجاری درنیشابور و پیش بینی برگزاری کنگره کمال الملک درکاشان در آذرماه از نتایج این نشست مشترک بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز