خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه کاشان:

اقتدار علمی در گرو پیوند دانشگاه با صنعت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۷۴

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: اقتدار علمی در گرو پیوند هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت است.

دکتر عباس زراعت در جمع صنعتگران و کارآفرینان کاشان با بیان اینکه در راستای اقتدار علمی، بخش صنعت باید دانشگاه را حمایت کند، اظهار داشت: دانشگاه مهم‌ترین کانون تحقیق و پژوهش است و اگر صنعت به دانشگاه متصل شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، وی با اشاره به دنیای صنعتی امروز مدیریت حرفه‌ای در دانشگاه‌ها را تاکید کرد و افزود: موج مدرک داران بی‌مهارت مشکل عظیمی است که جامعه ما را تهدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که دانشگاه مهارت تولید نمی‌کند و مدرک تولید می‌کند افسردگی‌های اجتماعی و مافیای علمی را در جامعه ما بوجود آورده است.

سرپرست دانشگاه کاشان اظهار داشت: این فشارهای اجتماعی افسردگی نخبگان و فرار مغز‌ها را سبب شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های خارجی ماموریت‌شان این است که نخبگان ما را بربایند تاکید کرد: امروزه برقراری ارتباط منسجم و سازمان یافته بین صنایع و دانشگاه‌ها یکی از نیازهای اساسی کشور است.

دکتر زراعت تصریح کرد: این ارتباط به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا قسمتی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را در راستای مشکلات موجود در صنایع کشور جهت دهی کرده و متخصصانی توانا و شایسته پرورش دهند.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این مرکز در راستای ارتباط با صنعت و توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۳۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی کارآفرینی در این مرکز برگزار شده است.

دکتر عقیقی، شناسایی افراد کارآفرین، ایجاد مرکز مشاوره کارآفرینی، برگزاری جلسات با صاحب نظران و روسای مرکز کارآفرینی دانشگاه‌ها و برگزاری همایش‌های مرتبط با کارآفرینی را از جمله فعالیت‌های این مرکز بیان کرد و اظهار داشت: مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان بر اساس سند چشم انداز، فعالیت‌های خود را بر محورهای آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای و فعالیت‌های ترویجی ادامه خواهد داد.

در این نشست صنعتگران و مدیران شرکت‌ها نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز