خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان،

«داعش» ادامه تفکر بهاییت و وهابیت است / انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۷۷

امام جمعه موقت کاشان، اقدامات گروهک تروریستی داعش را ادامه تفکر وهابیت و بهاییت در دوران معاصر قلمداد کرد.

امام جمعه موقت کاشان، اقدامات گروهک تروریستی داعش را ادامه تفکر وهابیت و بهاییت در دوران معاصر قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام سید محسن بنی هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالگرد ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد اباذر تهران اظهار داشت: شوکی که به واسطه انقلاب اسلامی به دشمنان ملت ایران وارد شد و پس از آنکه مستکبران پس از دو سال انتظار بیهوده مشاهده کردند که این خیزش و قیام مردمی بر خلاف سایر انقلاب‌های مشابه هر روز قدرتمندتر می‌شود تصمیم به تضعیف پایه‌های این نظام از طریق ترور شخصیت‌های برجسته و مقامات عالی آن گرفتند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی از سال‌های نخستین پیروزی انقلاب به خصوص در حوزه جنگ روانی بیان داشت: دشمنان از طریق مهره‌های داخلی خود با ترویج شایعاتی نظیر بروز قحطی و کمبود گندم و جو در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی سعی داشتند مردم را نسبت به دوام قیام خود دچار تردید و تزلزل کنند.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: پس از آنکه نقشه‌های دشمنان یکی از پس دیگری با شکست مواجه شد آنان تصمیم گرفتند با ترور یاران انقلاب و نشانه گرفتن شخصیت‌های برجسته‌ای چون مقام معظم رهبری، شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، لاجوردی و…پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را با متزلزل سازند.

بنی هاشمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هیچ نظام و انقلاب دیگری قابل مقایسه نیست گفت: نظام جمهوری اسلامی به دلیل آنکه تمام قوانین خود را بر مبنای منبعی نظیر کلام وحی و معارف اهل بیت وضع می‌کند و نهاد دیگری چون شورای نگهبان محتوای آن را با مبانی اسلام می‌سنجد دارای ساختاری اسلامی و الهی است.

وی با اشاره به دوران‌های سختی که ایران در سه دهه اخیر نظیر جنگ تحمیلی و سایر توطئه‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی تجربه کرده است تأکید کرد: پروردگار متعال تنها پشتیبان ملت ایران در این سال‌ها بوده چنانکه حتی زمانی که همگی در خواب بودیم ریگ‌های طبس را برای محافظت از این نظام اسلامی به جنبش و حرکت درآورد.

امام جمعه موقت کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به وقایع عراق و اقدامات تروریستی گروهک داعش عنوان کرد: همان تفکری که محمد بن عبدالوهاب را مأمور تشکیل فرقه وهابیت کرد و البته همان نگرشی که موجب پدید آمدن فرقه ضاله بهاییت شد اکنون گروه تروریستی داعش را به وجود آورده است.

بنی هاشمی با بیان اینکه داعشی متعلق به فرهنگ خاصی نیستند گفت: عده‌ای از کشورهای مختلف و از قاره‌های اروپا و آفریقا خریداری شده و این گروه تروریستی را تشکیل داده‌اند چنانکه گروهی مشابه نیز با نام «دامس» با شعارهای به ظاهر اسلامی در مغرب و سودان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی این چنینی مفاهیم و دنیاهایی چون حقیقت، غیرت، آزادی و مودت را درک نکرده‌اند و با اقدامات خود چهره اسلام را نیز مخدوش می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی به دست منافقان کوردل گفت: همان منافقانی که دست به ترور بزرگان و یاران نظام جمهوری اسلامی زدند سپس به دامان صدام پناه بردند و با نوکری دیکتاتور عراق فجیع‌ترین جنایات‌ها را علیه ملت و رزمندگان اسلام مرتکب شدند و البته پس از مرگ صدام و اخراج از منطقه خود اکنون در آغوش استکبار چون محتضری لحظه مرگ خود را به انتظار نشسته‌اند.

بنی هاشمی همچنین با گرامیداشت دهم تیرماه روز صنعت و معدن، اهمیت این عرصه را به واسطه دربرگیری نامگذاری سال جاری با مفاهیمی چون عرم و مدیریت جهادی مضاعف دانست.

وی همچنین یاد و خاطره شهیدان هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ را گرامیداشت و آن را نشانه دیگری بر پوچ بودن ادعاهای آمریکا در دفاع از حقوق بشر قلمداد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز