خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

توانمند سازی ۱۴ درصدی معلولین کاشان ضریب خوبی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۸۷

براساس قانون برنامه پنجم توسعه که ده درصد معلولین بایدسالیانه توانمند سازی شوند توانمند سازی ۱۴ درصدی معلولین کاشان ضریب خوبی است و تقریب یک و نیم برابراین برنامه است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه که ده درصد معلولین بایدسالیانه توانمند سازی شوند توانمند سازی ۱۴ درصدی معلولین کاشان ضریب خوبی است و تقریب یک و نیم برابراین برنامه است.

به گزارش ایلنا از کاشان؛ «دکتر سعید صادقی» مدیرکل بهزیستی استان اصفهان روز گذشته در اولین جلسه مدیریت ایشان در بهریستی استان اصفهان که به منظور هم اندیشی ریاست و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان کاشان با حضور معاونین سازمان بهریستی کشور در سالن جلسات بهزیستی کاشان برگزارشده بود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بسیار خوب اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه که ده درصد معلولین باید سالیانه توانمند سازی شوند توانمند سازی ۱۴ درصدی معلولین کاشان ضریب خوبی است وتقریب یک ونیم برابراست.

وی با تاکید براینکه از این به بعد باید تلاش کنیم تا توانمند سازی به عنوان یک برآیند و در نظر گرفتن تمام مولفه ها برای معلولین اجرایی شود خاطرنشان کرد: اگر امروز خوب کار کنیم فردای بهتری خواهیم داشت و این فردای بهتر خیرش به همه ما خواهد رسید.

صادقی با بیان اینکه ۷۱ مرکز توانبخشی و پیشگیری دربهزیستی کاشان داریم. گفت: تعداد ۱۱ تا ازاین مراکز دولتی و مابقی تحت پوشش بهزیستی می باشند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از جمعیت ساکن کاشان تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه در بخشهای غربال گیری شنوایی، تنبلی چشم، آموزش مهارتهای زندگی و برنامه های که به سلامت خانواده کمک می کند می باشند گفت: سال گذشته در بهزیستی کاشان ۷ هزارنفر نوزاد تحت پوشش غربالگیری شنوایی قرار گرفتند و ضریب صددر صدی را در این شهرستان داشتیم.

مدیرکل بهریستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر در حوزه توانبخشی کاشان خدمات می گیرند که به لحاظ جمعیتی حدود ۲ درصد جمعیت کاشان به نوعی دچار معلولیت هستند. گفت: مدیریت و برنامه ریزی جهت افزایش توانبخشی معلولین از مهمترین رویکردهای بهزیستی استان اصفهان در دولت تدبیر و امید است.

وی ۱۷ هزارنفر غربالگیری تنبلی چشم ۹ درصد مشکوک و۲ درصد دارای عیوب داخلی دربهزیستی کاشان را آمار بسیار خوبی دانست و گفت: ارتقای زندگی مردم در برنامه های رویکرد اجتماعی مهمترین اهداف دولت دولت تدبیر و امید است.

صادقی تصریح کرد: بهتر شدن رویکرد زندگی مردم و ثبات اقتصادی یکی از عرصه های بسیار خوب مدیریت جهادی مد نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران در مدیریت بهزیستی است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از سوء مصرف می تواند از بسباری معلولیت ها در جامعه جلوگیری کند، خطاب به پرسنل بهزیستی کاشان گفت: ارائه به هنگام خدمات به خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند عزم و مدیریت جهادی همکاران را طلب می کند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی آماده ارائه برنامه های خلاقانه می باشد تصریح کرد: اگر می خواهیم تعهد کاری و یا جامعه سالم تری داشته باشیم از همکاران تقاضا می کنم هرگونه انفعال را بپذیریم و همانطور که این شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای استان اصفهان در پیشگیری معلولیت ها و آسیب های اجتماعی پشتاز بوده این روش همچنان تداوم داشته باشد.

صادقی ارائه خدمات بیشتر به مددجویان را مستلزم نیروی بیشتر دانست و گفت یاید تلاش کنیم تا برنامه های خود را در راستای پیام مقام معظم رهبری در سال جدید به منظورثبات اقتصادی، گفتمان برنامه های رویکردی اجتماعی به منظور ارتقای زندگی مردم اجرایی کنیم.

در ایتدای این جلسه دکتر امین عسگری معاون مدیرکل و رئیس اداره بهریستی کاشان ضمن خیرمقدم گزارشی پیرامون فعالیتهای انجام شده در بخشهای مختلف این اداره بیان نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز