خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بدون تقویت گفتمان‌ در دانشگاه‌ها میسر نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۲۰

با توجه به اینکه دانشگاه یک نهاد مستقل، علمی در جهت خدمت به جامعه است، لذا جلوگیری از بیان دیدگاه‌ها در گفتمان‌های مختلف در دانشگاه‌ها مانع توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه دانشگاه یک نهاد مستقل، علمی در جهت خدمت به جامعه است، لذا جلوگیری از بیان دیدگاه‌ها در گفتمان‌های مختلف در دانشگاه‌ها مانع توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «سید ضیاء هاشمی» در مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه کاشان که به مناسبت هفته معلم در سالن آمفی تئا‌تر این دانشگاه برگزار شده بود اظهار داشت: اگر سرمایه گذاری مناسبی در حوزه دانشگاه نداشته باشیم در ابعاد مختلف جامعه ما پیشرفت نخواهد کرد، لذا اگر خواهان پیشرفت در جامعه هستیم باید دانشگاه رونق داشته باشد.

وی توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بدون تقویت گفتمان‌های مختلف در داخل دانشگاه‌ها را میسر ندانست و گفت: اگر در دانشگاه‌ها که بستر توسعه گفتمان است با طرح دیدگاه‌های مختلف، تضاد آراء و اندیشه‌ها مطرح شود توسعه در همه زمینه‌ها میسر خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دانشگاه را مغز متفکر جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه یک نهاد مستقل علمی در جهت خدمت به جامعه است، لذا جلوگیری از بیان دیدگاه‌ها در گفتمان‌ها مانع توسعه اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اجازه دهیم دیدگاه‌های مختلف در جمع اساتید و دانشجویان مطرح شود و اعتماد اجتماعی به دیگران در اجتماع افزایش پیدا کند توسعه اجتماعی محقق خواهد شد گفت: دانشجویی که نتواند در دانشگاه در بیان دیدگاه‌هایش ایفای نقش کند به چه دلیل باید خودش را مشفق و دلسوز یک جامعه بداند.

هاشمی دانشجویان را شخصیت‌های فرهیخته و نخبه جامعه دانست و گفت: نباید کاری کنیم که دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و دانشمندان ما نا‌امید و منزوی شوند بلکه باید تلاش در جهت ایجاد نشاط و امید دادن به اساتید، دانشجو، خیرین و کارکنان تقویت شود.

وی تصریح کرد: هر مجموعه‌ای که خواسته و یا ناخواسته موجب دلزدگی، یاس، ناامیدی، انزوا، افسردگی و حاشیه راندن استاد و دانشجو شود حتی اگر تصور کند که قصد خدمت دارد ضربه به جامعه زده است.

هاشمی به فضای جدید ایجاد شده به منظور بروز استعداد‌ها و توانمندی‌ها در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: هنر معلم است که از طریق فضای علمی اینگونه استعداد‌ها را شکوفت کند.

وی از کاشان در دنیا به عنوان شهری که مهد تمدن، دانشمندان، شعرا، ادبای بزرگ و پشتاز در عرصه هنر است نام برد و گفت: در کمتر جای ایران ادبا، علما و هنرمندانی مانند شهر دارالمومنین کاشان به چشم می‌خورد.

وی به بروز توانمندی و استعدادهای دانشگاهیان در قالب قانون، اخلاق و دین اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اجتماعی مبتنی بر پیوندهای اعتماد آمیز سرمایه‌های اجتماعی، مقدمه و عامل توسعه سرمایه‌های اقتصادی در جامعه است.

معاون وزیر علوم کند کردن مسیر حرکت و پیشرفت جامعه را یک افدام غیر دینی و عقلی دانست و گفت: اختلاف نظر نقد و انتقاد سازنده اقتضای یک محیط فرهنگی و دانشگاهی است.

هاشمی از مدیران پر تلاش، اساتید و دانشجویان دوره‌های مختلف دانشگاه کاشان خصوصا دکتر عباس زراعت مدیریت جدید این دانشگاه در جهت توسعه علمی، ایجاد وحدت، همدلی و افتخار آفرینی دانشگاه کاشان قدردانی کرد و گفت: امیدوارم همانطور که تاکنون دیگران مدیران این دانشگاه را کمک کردند با کمک، همدلی و تعامل سازنده مدیریت جدید این دانشگاه را که دغدغه‌هایی دارند کمک کنند تا دانشگاه کاشان با آینده‌ای بهتر باز هم بدرخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز