خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کاشان صورت گرفت:

انجام بلوک گانگلیون ستاره‌ای در بیماری با سابقه دیابت بالای ۱۰ سال

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۸۹

برای نخستین بار در کاشان بلوک گانگلیون ستاره ای در بیماری با سابقه دیابت بالای ۱۰سال جهت بهبود خون رسانی اندام فوقانی انجام شد.

برای نخستین بار در کاشان بلوک گانگلیون ستاره‌ای در بیماری با سابقه دیابت بالای ۱۰سال جهت بهبود خون رسانی اندام فوقانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بیمار آقای ۶۰ ساله با سابقه دیابت قندی بالای ۱۰سال که بعلت عوارض عروقی دچار قطع اندام تحتانی از ناحیه زیر زانو شده بود، اخیراً به علت اختلال در خون رسانی اندام فوقانی در ناحیه انگشتان دست چپ به ویژه(انگشت دوم و سوم) دچار درد شدید به همراه تغییر رنگ گردیده و طبق نظر پزشک معالج(نفرولوژیست) جهت بهبود خون رسانی دست چپ مشاوره بیهوشی از نظر بلوک گانگلیون ستاره‌ای درخواست شد.

سید مهدی موسوی تصریح کرد: پس از انجام مشاوره توسط سرویس بیهوشی و انجام تمهیدات لازم، بیمار از بخش نفرولوژی به اتاق عمل انتقال یافت و پس از پایش علائم حیاتی، بلوک گانگلیون ستاره‌ای با بی‌حس کننده موضعی توسط دکتر مهدی رجبی متخصص بیهوشی(عضو هیئت علمی دانشگاه) صورت گرفت.

وی ادامه داد: بیمار پس از چند ساعت بلوک، مجدداً در بخش مورد معاینه قرار گرفت که بهبود جریان خون(طبیعی شدن رنگ پوست) و کاهش درد به طور واضح مشهود بود و بیمار پس از چند روز با حال عمومی خوب مرخص شد.

گفتنی است گانگلیون ستاره‌ای در ناحیه گردن و در موازات مهره ششم در نزدیکی ارگانهای حیاتی نظیر شریان کاروتید، وریدژوگولر، نخاع، تراشه و… می‌باشدکه از فعالیت‌های آن دخالت در جریان خون اندام فوقانی است که با بلوک آن، اعصاب سمپاتیک اندام فوقانی فلج گردیده و بدین طریق باعثافزایش جریان خون و کاهش درد در ناحیه دست می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز