خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی وزیر علوم در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه کاشان:

کاشان مهد پرورش انسان‌هایی بزرگ در حوزه‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۳۴

پس ۷ سال تحقیق در تمام آسمان‌های ایران با اندازه گیری و بدون هیچ دخالت دیگری به این نتیجه رسیدیم که فقط در آسمان پتک کاشان می توانیم برای تاسیس رصدخانه ملی ایران کوه‌های کرکس این شهر را انتخاب کنیم.

ایلنا: معاون پارلمانی وزیر علوم گفت: پس ۷ سال تحقیق در تمام آسمان‌های ایران با اندازه گیری و بدون هیچ دخالت دیگری به این نتیجه رسیدیم که فقط در آسمان پتک کاشان می توانیم برای تاسیس رصدخانه ملی ایران کوه‌های کرکس این شهر را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «سعدالله نصیری قیداری» پیش از ظهر سه شنبه بیستم اسفندماه در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه کاشان به سوابق طولانی حضورش در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: این حضور باعثشد تا روستاها و قله‌های این شهرستان را بهتر از زادگاه خودم بشناسم.

معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری محل یابی رصدخانه کاشان را به عنوان بزرگترین دستاورد تاریخ نجوم کشور دانست و گفت: تمام ایران را گشتیم و نهایتا کاشان را برای تاسیس رصدخانه ای که از لحاظ اقتصادی علمی و فرهنگی خیرات و برکات عدیده ای را برای این منطقه خواهد داشت انتخاب نمودیم.

وی وجود یک آسمان پاک را از مهمترین نعمات خداوند متعال در منطقه کاشان دانست و گفت: رصدخانه ملی ایران در کاشان محل رفت و آمد دانشمندان ایران و جهان قرار خواهد گرفت.

وی شهر کاشان را مهد پرورش انسان‌های بزرگ در حوزه علوم مذهبی سیاست تدوین مدون و حوزه های دیگر دانست و گفت: این سرزمین به قدری حاصلخیز است که انسان‌های بنام و مشهوری را به سراسر کشور داده است.

وی غیاثالدین جمشید کاشانی را از نامدارترین دانشمندان جهان در علم نجوم دانست و گفت: سرزمین حاصل خیز کاشان همچنان می تواند از بین جوانان برومند کاشانی ایرانی های متعددی را در آسمان پرستاره علم و معرفت کشور با تلاش مسئولین و مدیران تربیت کند.

نصیری علم را پایه اقتدار کشورمان دانست و گفت: اگر بار دیگر دنبال تمدن اسلامی هستیم همه باید دولت را در راه اهداف علمی که دارد کمک کنیم.

وی قرآن و اهل بیت را از عوامل مهم توفقیات در عرصه علمی کشورمان عنوان کرد و گفت: بعد از اختراع تلسکوپ‌های غول پیکر و پیشرفت‌های علمی متعدد دنیا هنوز به ۱۱۸ آیه نجومی قرآن کوچکترین ایرادی وارد نیست و با آخرین و جدیدترین یافته های نجومی تناقض ندارد در حالی که تمام تولیدات فیزیک غلط از کار در آمد.

وی سیاستگذاری های کشور را با بهره گیری از علم میسر دانست و تصریح نمود: همانطور که بعد از ۵۰۰ سال از خواب بیدار شدیم امیدواریم با شتاب فراوان با الهام از آیه های قرآن و بهره برداری از قوانین مصوب نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در توسعه علم، اقتصاد مقاومتی و تقکر اسلامی موفق شویم و پدران و اجدادمان را رو سفیدتر کنیم.

وی با بیان اینکه فکر و مغز یک انسان می تواند به اندازه تمام سرزمین کشورمان در آمد زایی داشته باشد گفت: فکر نکنیم معادن و نفت ما مهم است بلکه مغزهای انسان‌های متفکر و دانشمند ما مهم است.

معاون پارلمانی وزیر علوم از «عباس کتابی» به عنوان فردی دانشمند و توانمند در حوزه اجرایی نام برد و گفت: ضمن تشکر از خدمات صادقانه ۳۰ ماهه ایشان در تصدی ریاست دانشگاه کاشان برای «پروفسور عباس زراعت» ریاست جدید این دانشگاه که از حقوقدانان شناخته شده کشورمان هستند آرزوی توفیق روزافزون می کنم.

نصیری علم را پایه اقتدار کشورمان دانست و گفت: اگر بار دیگر دنبال تمدن اسلامی هستیم همه باید دولت را در راه اهداف علمی که دارد کمک کنیم.

شایان ذکر است مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه کاشان پیش از ظهر امروز با حضور معاون پارلمانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاونین فرماندار شهرستان کاشان، خیرین دانشگاه ساز، دانشجوبان، روسا و اساتید دانشگاه‌ها و مسئولین ادارات و نهادهای دولتی شهرستان کاشان در تالار آزادی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و خدمات ۳۰ ماهه ریاست عباس کتابی در دانشگاه کاشان تجلیل و قدردانی به عمل آمد و حکم عباس زراعت که از طرف وزیر علوم به عنوان سرپرست جدید این دانشکاه منصوب شده بود، توسط معاون پارلمانی وزیر علوم به وی اعطا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز