خبرگزاری کار ایران

برای دومین روز متوالی؛

کارگران نساجی کاشان در مقابل وزارت کار تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۵۵

چکیده: از آنجا که کارگران نساجی کاشان در سال‌های ۸۳ و ۹۰ برای ۲ نوبت به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی آن‌ها موافقت نمی‌کند.

صبح امروز ۶۵ نفر از کارگران کارخانه نساجی کاشان برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

«محسن رمضانی» نماینده کارگران کارخانه نساجی کاشان با اعلام این مطلب در خصوص دلیل این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: بخش قابل توجهی از کارگران این واحد تولیدی به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند.

این فعال صنفی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۵۰ کارگر در کارخانه نساجی کاشان بصورت اجرتی مشغول فعالیت‌اند، در تشریح مشکل بازنشستگی خود و همکارانش گفت: مطابق قانون مشاغل سخت سخت و زیان آور فعالیت بیشتر کارگران شاغل در واحدهای نساجی سخت و زیان آور تلقی می‌شود اما از آنجا که کارگران نساجی کاشان در سالهای ۸۳ و ۹۰ برای ۲ نوبت به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی آن‌ها موافقت نمی‌کند.

نماینده کارگران نساجی کاشان یادآور شد: مخالفت‌ها و سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی کاشان از حدود ۲ سال پیش به بهانه نبود منابع مالی کافی برای ارئه خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی آغاز شده است.

وی ادامه داد: درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی درحالی معطل مانده است که تا همین دو سال پیش کارگران کارخانه نساجی سیمین نو اصفهان از همین طریق بازنشسته شدند.

نماینده کارگران مدعی شد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی می‌گویند که چنانچه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی دستوری کتبی منابع مالی لازم را تامین و یا حداقل مشخص کند دیگر هیچ مخالفتی با بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی کاشان نخواهند داشت.

به گفته این کارگر نساجی کاشان در حالی که ۶۵ کارگر نساجی کاشان برای دومین روز متوالی در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتاعی تجمع کرده‌اند، شنیده می‌شود که مسئولان این وزارت خانه برای رسیدگی به مشکل این کارگران جلسه‌ای را ترتیب داده‌اند.

کارگران تنها خواستار حق بازنشستگی‌اند

در همین رابطه «ماشاالله زهتابی»، دبیر خانه کارگر کاشان در تایید اظهارات کارگران تجمع کننده کارخانه نساجی کاشان گفت: این کارگران تنها خواهان استفاده از حق بازنشستگی هستند.

وی افزود: سهام اصلی کارخانه نساجی کاشان که حداقل ۶۰ سال سابقه فعالیت دارد در اختیار ۱۰ شرکت دولتی است و در حال حاضر یک پیمانکار خصوصی بصورت اجرتی و سفارشی کارخانه را اداره می‌کند.

به گفته این فعال کارگری، کارگران باقیمانده این واحد تولیدی در حال حاضر بصورت هفتگی و علی الحساب مبالغی را از مدیریت کارخانه دریافت می‌کنند.

دبیر خانه کارگر کاشان افزود: در کنار شرایط سخت و زیان آور محیط کار، این نحوه پرداخت پاسخگوی هزینه خانواده‌های ۴-۵ نفره کارگران نیست و برای همین کارگران باقیمانده ترجیح می‌دهند که از حق بازنشستگی خود استفاده کنند.

زهتابی یادآور شد: موضوع مخالفت سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی کاشان از آخرین سالهای دولت قبل مطرح شد و در حال حاضر با اغییر دولت، انتظار می‌رود که وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی با این خواسته کارگران موافقت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز