خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت علوم:

کارآفرینی منشاء توسعه اقتصادی و اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۴

کارآفرینی در دانشگاه ها، توسعه و تحول اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد.

ایلنا: مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت علوم گفت: کارآفرینی در دانشگاه‌ها، توسعه و تحول اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «علیرضا الهیاری» در ششمین نشست و گردهمایی رؤسای مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های منطقه مرکزی کشور در دانشگاه کاشان، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها را لازم دانست و اظهار داشت: اگر موفق شویم دانشگاه به سوی کارآفرینی سوق داده شود و دانشجوی کارآفرین به جامعه تحویل دهیم می‌توانیم جامعه را متحول سازیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ سال است که مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است افزود: سالانه نشست‌های روسای مراکز کارآفرینی دانشگاهای را در شش منطقه در راستای ارائه تبادل تجربیات و بیان نقطه نظرات و رفع مشکلات مراکز کارآفرینی برگزار می‌شود.

الهیاری مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان را یکی از مراکز موفق کارآفرینی در سطح کشور نام برد و افزود: این مرکز در سال گذشته بر اساس ارزیابی انجام شده به عوان یکی از مراکز بر‌تر کارآفرینی کشور معرفی شد.

وی یکی از معضلات کارآفرینی در کشور را آشنا نبودن اعضای هیات علمی با کارآفرینی ذکر کرد و افزود: بیش از ۳۰ درصد اعضای‌هایت علمی دانشگاه‌ها با مفاهیم اولیه کارآفرینی آشنا نیستند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالیست که از سال ۱۹۹۵ به این طرف بیشتر دانشگاههای نسل سوم دانشگاه کارآفرین هستند و اقتصاد و بودجه دانشگاه‌هایشان از طریق موسسات و شرکت‌های اقتصادی اداره می‌شود.

الهیاری به روند رو به رشد دانشجویان اشاره کرد و افزود: تا پنج سال آینده اگر این روند ادامه داشته باشد، پنج میلیون دانشجوی بیکار در کشور خواهیم داشت.

مدیر توسعه مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور، آموزش‌های بین رشته‌ای را به منظور ارتقاء کارآفرینی در دانشگاه حایز اهمیت دانست و گفت: بایستی سعی شود تا در کنار دروس علمی مهارت‌های کارآفرینی نیز دانشجویان فرا گیرند.

الهیاری افزود: حمایت‌های معنوی و مادی از سرمایه‌های فکری، ایجاد مرکز کارآفرین پویا در دانشگاه، ایجاد مرکز رشد در دانشگاه، ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه، توانمندی در انتقال فناوری، تجاری‌سازی نتیجه تحقیقات دانشگاهی، ارتباط موثر با صنایع استان و رفع نیاز صنایع و عدم وابستگی به بودجه دولتی از دیگر شاخص‌های دانشگاه کارآفرین به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز