خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهرستان کاشان:

شوراها جایگاه خدمتگزاری به مردم است

کد خبر : ۱۲۰۵۰۸

اعضای شوراها با تقویت جایگاهی که در اختیار دارند و با ارتباط با دستگاههای اجرایی می توانند در جهت رفع مشکلات مردم و خدمات دهی بهتر به مردم اهتمام داشته باشند.

رئیس شورای شهرستان گفت: اعضای شورا‌ها با تقویت جایگاهی که در اختیار دارند و با ارتباط با دستگاههای اجرایی می‌توانند در جهت رفع مشکلات مردم و خدمات دهی بهتر به مردم اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم زمانیان در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهرستان که در محل دفتر شورا در فرمانداری کاشان برگزارشد با اشاره به اینکه هنوز جایگاه شورا‌ها توسط بدنه دولت و دستگاههای اجرایی به صورت کامل به رسمیت شناخته نشده است اظهارداشت: قانون قابلیت‌های بالقوه بسیاری برای محقق شدن ظرفیت‌های شورا مد نظر قرار داده است که با تلاش و پیگیری می‌توان عملیاتی نمود.

وی شورا‌ها را نهاد مردمی دانست و افزود: شورا می‌تواند حقوق مردم را تا نتیجه گیری کامل پیگیری کند و این امر تنها از طریق توجه به همه اصول قانون و اصول کار‌شناسی امکان پذیر است.

زمانیان با اشاره به اینکه شورا‌ها در دوره‌های گذشته به نحو شایسته کار مثبتی انجام نداده‌اند یادآورشد: بیشتر وقت شورا در دوره‌های گذشته صرف مسائل و حاشیه‌های سیاسی شد که این امر باعثفرصت سوزی و عدم پیشرفت شهرستان شود.

رئیس شورای شهرستان، افزایش جمعیت و ایجاد نیازهای جدید مردم را در کنار معضلاتی نظیر ترافیک و اعتیاد را واقعیت امروز جامعه دانست وبیان داشت: رفع مشکلات نیازمند تلاش دلسوزان نظام و انقلاب است تا در کنار یکدیگر برای رفع مشکلت تلاش کنند.

وی یادآورشد: ما نسل انقلاب هستیم و برای تحقق اهداف انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و برای مردم و آرامش روانی آنان به سنگر خدمتگزاری پا گذاشته‌ایم.

به گفته وی، تفاوت سلیقه و نظرات سیاسی نباید مانع روند خدمتگزاری به مردم شود و در دولت اعتدال افراد صاحب نظر و غیرافراطی می‌بایست در صحنه خدمت قرار گیرند.

رییس شورای شهرستان با بیان اینکه کار شورایی نیاز به تمرین دارد افزود: در شورای اول افرادی قوی و مدعی نیز با مشکلاتی روبرو شدند که هنوز برخی از این مشکلات در شورا‌ها دیده می‌شود.

رئیس سابق شورای شهرستان نیز با بیان اینکه شورا‌ها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل نرسیدن شورا‌ها به جایگاه واقعی خود این است که بدنه دولت اعضای شورا‌ها را کم تجربه دانسته و به آنان اعتماد ندارند در حالیکه اطلاعاتی که اعضا از حوزه انتخابیه خود دارند بیش از اطلاعاتی روسای اداره‌هایی اسن که بومی آن منطقه نیستند.

محمودی، احتمال بیان ضعف‌ها و کاستی‌های احتمالی طرح‌ها و پروژه‌های دولتی برای مردم و شوراهای فرادستی توسط شوراهای شهر و روستا را یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تعامل دستگاههای دولتی و شورا‌ها دانست.

به گفته، چنانچه دستگاههای دولتی از مشورت شورا‌ها بهره‌مند شوند، طرح‌ها و پروژه‌ها خروجی مناسب تری خواهند داشت.

محمودی در ادامه با اشاره موفقیت کشورهای توسعه یافته از جمله کشور توسعه یافته اسلامی مالزی گفت: یکی از موفقیت‌های ماهاتیرمحمد در کشورمالزی مصوبات ۱۰ درصدی و پیگیری‌های ۹۰ درصد است که موفق شد طی ۲۰ سال تغییر و تحولات گسترده‌ای را در کشور مالزی رقم برند.

رئیس سابق شورای شهرستان، دعوت از مدیران برای حضور در جلسات شورای شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های کاشان را در امر اطلاع رسانی در موفقیت شورای شهرستان موثر دانست.

وی در ادامه تغییروضعیت کاربری‌های زمین کشاورزی در شهر‌ها را یکی از عمده‌ترین مشکل منطقه دانست و گفت: با وارد شدن شورای شهرستان به این موضوع و انجام کارهای کار‌شناسی نسبت به اخذ مجوز استفاده بخشی از زمین‌های کشاورزی منطقه برای ساخت و ساز اخذ تلاش نماید.

محمودی گفت: باغ‌هایی که در حال حاضر به حال خود‌‌ رها شده و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود در صورتی که به مالک اجازه داده شود تا بخشی از آن را با ساخت خانه تغییر کاربری دهد قسمت فضای سبز و کشاورزی آن نیز مورد توجه بیشتر قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز