خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان؛

آیین تودیع و معارفه شهردار برزک برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۰۴

آیین تودیع و معارفه شهردار برزک با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان، امام جمعه شهر برزک، ‌ اعضای شورای اسلامی سوم و چهارم شهر برزک، معتمدین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولین شهر و شهرستان استید دانشگاه و حوزه علمیه برزک و نیرهای نظامی و انتظامی در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه پیام نور برزک برگزار شد.

ایلنا: آیین تودیع و معارفه شهردار برزک با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان، امام جمعه شهر برزک، ‌ اعضای شورای اسلامی سوم و چهارم شهر برزک، معتمدین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولین شهر و شهرستان استید دانشگاه و حوزه علمیه برزک و نیرهای نظامی و انتظامی در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه پیام نور برزک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان در این مراسم معاون استاندار و فرماندار کاشان با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و گزارشی مختصر از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برزک و تجلیل از زحمات شهردار سابق برزک و معارفه مرتضی والی‌زاده به عنوان شهردار جدید، اظهار امیدواری کرد تجربه شهردار جوان همراه با درآیت و هوشمندی که در برنامه ریزی مدیریت شهری خواهند داشت بتواند در جهت توسعه و پیشرفت شهر برزک گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه در مردمسالاری دینی جایگاه مردم مشخص است بیان داشت: همانگونه که مردم در انتخاب اعضای شورا‌ها رسالت خود را انجام می‌دهند اعضای شورای شهر نیز باید با عمل به قانون به وظیفه خود متعهد باشندکه یکی از وظایف خطیر شورا انتخاب شهردار است.

جوادی با توجه به حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی و وجود مرکز علمی و آموزشی، وحوزه علمیه در شهر برزک افزود: برگزاری جلسات مشترک اعضای شورای شهر، شهردار، بخشداری برزک و مجموعه فرمانداری ویژه، دفتر امام جمعه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی می‌تواند در تسریع و تسهیل اصلاح امور راه گشا باشد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت مسئله فرهنگ در منطقه‌ای مانند برزک تصریح کرد: شورای شهر و شهردار مسائل فرهنگی منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهد چرا که مسئله فرهنگ به عنوان یک زیربنا و مقدمه برای اصلاح سایر امور محسوب می‌شود.

فرماندار کاشان از شورای اسلامی شهر و شهردار برزک خواست به توریستی بودن و گردشگر پذیر بودن این شهر توجه بیشتری نمایند و از ظرفیتهای قابل توجه در این خصوص با نظر صاحبنظران و کار‌شناسان با رویکرد اسلامی در این زمینه استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه درصدی از بودجه شهرداری از منابع دولتی مثل مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای نفتی و… تامین می‌شود تاکید کرد، شهردار باید تمام تلاش خود را بر بهینه مصرف کردن آن داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه کاشان در پایان گفت: شهردار هر منطقه عضو ششم شورا است ولی پنج عضو شورا اسلامی شهر، شهردار نیستند و نباید در امور اجرایی شهرداری دخالت نمایند.

امام جمعه برزک نیز درادامه مساعدت بیشتر مسوولین جهت ایجاد زمینه‌های بیشرفت همه جانبه در برزک شدند.

حجه الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد با اشاره به سطح اختلاف فعالیت‌های عمرانی در بخش برزک نسبت به دیگر بخش‌های شهرستان کاشان خواستار ایجاد تعادل در تقسیم اعتبارات در کلیه فعالیت‌های مدیریت شهری و سازندگی شد.

رییس شورای اسلامی شهر برزک نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اداره کشور گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اداره کشور بر اساس مدیریت علمی و تعهد و تخصص، شهروندان برزک، شورایی را برگزیدند که نگاه آن‌ها در اداره شهر نگاه علمی و برنامه‌ای و ساختاری بود نه نگاه روزمره‌ای صرف.

سید محمد رضا مصطفوی با اشاره بر مبنای انتخاب آقای مرتضی والی‌زاده به عنوان شهردار برزک گفت: تدین، تعهد و تخصص، تجربه و داشتن طرح و برنامه و مدیریت کاملاً علمی در اداره شهر از جمله شاخص‌های انتخاب ایشان به عنوان شهردار برزک است.

ایشان در ادامه با اشاره به غیر استاندارد بودن جاده ارتباطی کاشان – ورکان، تسریع در بهسازی بافت فرسوده شهر و حمایت از سرمایه گذاری جهت اجرای طرح‌های متناسب با نیازهای منطقه را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر جهت رفع دغدغه شهروندان جهت توسعه شهر بیان نمود.

در پایان مراسم از زحمات محسن حیدری شهردار سابق برزک تجلیل و مرتضی والی‌زاده به‌عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی دوره چهارم شهر برزک معرفی و حکم ایشان توسط امام جمعه برزک و معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان تقدیم ایشان شد.

مهندس مرتضی والی‌زاده پس از دریافت حکم ضمن تشکر از مسوولین حاضر در جلسه با بیان ۱۰ استراتژی برنامه‌های خود را اعلام نمود.

شهردار برزک برنامه ریزی به منظور توسعه در چارچوب طرح بومی سازی شده آمایش سرزمین و ترسیم سند چشم انداز بلند مدت شهر برزک را، اساسی‌ترین و محوری‌ترین سیاست کاری خود اعلام نمود و گفت: ماموریت اصلی مدیریت شهری حفظشان شهروندان، هویت فرهنگی، تاریخی و اسلامی اصیل شهر برزک و حرکت به سمت توسعه پایدار است که در قالب استراتژی‌های ذیل، تحقق خواهد یافت

۱ - حفظ سنن، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و توجه به انسان بعنوان شهروند و ارزش‌های او

۲ - احیای سنت‌های زیبای فرهنگی، مذهبی و تاریخی و نیز جاذبه‌های جغرافیائی و طبیعی به‌منظور جذب توریست و رونق صنعت گردشکری در منطقه

۴ - ساماندهی فضای کالبدی شهری، کنترل ساخت و ساز‌ها و ایمن سازی، مهار آب‌های سطحی

۵ - زمینه سازی برای ایجاد بهداشت روانی در شهر و جلوگیری از آلودگی‌های صوتی و بصری و ساماندهی مشاغل شهری

۷ - آموزش همگانی به منظور آشنایی شهروندان با حقوق و وظایف شهروندی

۸ - رفع کمبود‌های شدید تاسیساتی و زیر بنایی شهری در حد توان و بودجه شهرداری

۹ - نوسازی و بهسازی وزیبا سازی بافت فرسوده شهری

۱۰ - به کارگیری تمهیدات لازم بمنظور جلوگیری از موج گسترده مهاجرت به شهرهای بزرگ‌تر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز