خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان:

نصب سیستم صوتی در تیمچه امین‌الدوله بازار کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۶۶

برای عزاداری هیات‌های محترم مذهبی کاشان سیستم صوتی مناسب در تیمچه امین‌الدوله بازار کاشان تعبیه شده است.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: برای عزاداری هیات‌های محترم مذهبی کاشان سیستم صوتی مناسب در تیمچه امین الدوله بازار کاشان تعبیه شده است.

حسین یزدانمهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر با بیان اینکه بکارگیری غیرتخصصی ادوات و سیستم‌های صوتی باعثآسیب رساندن به ابنیه تاریخی مجموعه بازار کاشان می‌شود، اظهار کرد: برای عزاداری هیات‌های محترم مذهبی کاشان سیستم مناسبی در تیمچه امین الدوله بازار کاشان تعبیه شده است.

به گفته وی، اداره ادارات میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری اداره تبلیغات اسلامی کاشان سامانه صوتی متناسب با فضای تاریخی در این مکان نصب شده که در ایام عزاداری ماه محرم در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر استفاده از ابزار، ادوات و سیستم‌های صوتی با ارتعاشات بیش از حد مجاز در تیمچه امین الدوله بازار کاشان، آسیب‌هایی به این بنا وارد کرده بود که پس از مرمت، مقرر شد هیات مذهبی از سامانه صوتی مستقر درمحل، که مورد تایید این اداره است، استفاده کنند.
یزدانمهر افزود: دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز کاشان، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و شورای هیات مذهبی تلاش موثری برای هماهنگی، ایجاد نظم و حفظ بنای تاریخی تیمچه امین الدوله در بازار کاشان داشته‌اند.
بر اساس یک سنت قدیمی هیات‌های مذهبی شهر کاشان در قالب دسته‌های عزاداری با عبور از بازار تاریخی کاشان در تیمچه امین الدوله گردهم می‌آیند و در این مکان تاریخی به عزاداری می‌پردازند.
تیمچه امین الدوله مربوط به دوره قاجار در سال ۱۳۵۳با شماره ۱۰۱۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز