خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

فرمان تشکیل مجمع تقریب مذاهب یک تدبیر حکیمانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۹

نماینده ولی‌فقیه در کاشان اتحاد بین امت اسلامی را یک سرمایه بزرگ در برابر دشمن خواند.

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه در کاشان اتحاد بین امت اسلامی را یک سرمایه بزرگ در برابر دشمن خواند.

به گزارش خبرنگار ابلنا در کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این اقدام را دوراندیشی معظم‌له و تدبیری حکیمانه خواند و گفت: هدف از تشکیل این مجمع هماهنگ‌سازی بین علمای فرقه‌های اسلامی و نزدیک‌ شدن آن‌ها به یکدیگر بود.
نمازی اتحاد بین امت اسلامی را یک سرمایه بزرگ در برابر دشمن خواند و تأکید کرد: با تشکیل این مجمع کنفرانس‌های متعددی در داخل ایران و عربستان تشکیل شد و آثار خوبی را به همراه داشت که به دنبال آن صهیونیست‌ها متوجه شدند این اقدام ایران اسلامی در درازمدت به زیانم آن‌ها است لذا برای تفرقه بین گروه‌های اسلامی توطئه ایجاد طالبان، فرقه‌های سلفی و تکفیری و برخی گروه‌های تندوری تروریسی را تدارک دیدند.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان، جداسازی منطقه شمال سوریه را توطئه مشترک آمریکا و عربستان قلمداد و تصریح کرد:
در این توطئه منطقه شمال سوریه که در اختیار تروریست‌ها و شورشیان است با ایجاد حصار و دیوار از بقیه سوریه جدا شده و با ایجاد وضعیت اقتصادی بهتر این منطقه پشتیبانی می‌شود.
وی در ادامه با تازه‌ترین جنایت آمریکا و حکومت آل سعود در عراق طی هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: حمله تروریست‌های وهابی در سالروز شهادت حضرت جوادالائمه به زوار این امام همام و به خاک و خون کشیدن شیعیان در یکی از شهرهای دیگر عراق و حمله به مدرسه ابتدایی در منطقه شمال شیعه‌نشین این کشور و به شهادت رسیدن شمار زیادی از کودکان و افراد بی‌گناه نمونه‌هایی از این اقدامات تروریستی است.
به گفته وی، حکومت آل سعود در اقدامی دیگر حفاظت و امنیت مکه و مدینه در ایام حج به یک شرکت انگلیسی صهیونیستی واگذار کرده است.

وی در ادامه به دیدار جمعی از نخبگان و دانشجویان بر‌تر کشور با مقام معظم رهبری و فرازهایی بیانات معظم‌له پیرامون اهمیت دانش، لزوم تولید علم و پیشرفت فناوری در مراکز علمی و پژوهشی پرداخت.
خطیب نماز جمعه کاشان در قسمت دیگری از خطبه‌ها با یادآوری انتقال مکان برپایی نماز جمعه کاشان به مصلی حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان جوابگو نبودن مکان برگزاری فعلی، فرسوده بودن محل، محدود بودن درب‌های خروجی مکان کنونی و ایجاد مزاحمت برای اهالی کوچه‌ها و خیابان مجاور مسجد جامع حبیب‌بن موسی(ع) را دلیل این انتقال عنوان کرد.
نمازی با گلایه از حضور کم‌رنگ خیران کاشانی در ساخت مصلی این شهرستان یادآور شد: ‌ مصلی بقیة‌الله کاشان که در سال ۸۷ کلنگ‌زنی شد و فاز نخست آن با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که هفته آینده نخستین نماز جمعه در آن برگزار می‌شود مستحکمترین مکان این شهرستان در برابر زلزله تا هشت ریشتر است.
وی همچنین وسعت فاز دوم مصلی را ۱۸ هزار متر مربع ذکر و عنوان کرد: ‌انتظار می‌رود فاز دوم با مساعدت خیران کاشانی با سرعت بیشتری ساخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز