خبرگزاری کار ایران

توسط عضو هیات علمی دانشگاه کاشان انجام شد؛

کسب جایزه دوم مسابقه کاشی طلایی «ترا رزا» ی فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۶۳

" عباس اکبری " عضو هیئت علمی دانشکده معماری و هنر(گروه هنر اسلامی و پژوهش هنر) دانشگاه کاشان جایزه دوم مسابقه کاشی طلایی خانه معماری و سرامیک " ترا رزا " ی فرانسه را کسب کرد.

ایلنا: رییس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان گفت: دکتر «عباس اکبری» عضو هیئت علمی دانشکده معماری وهنر(گروه هنر اسلامی و پژوهش هنر) دانشگاه کاشان جایزه دوم مسابقه کاشی طلایی خانه معماری وسرامیک «ترا رزا» ی فرانسه را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر علی عمرانی‌پور در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: سایر جوایز این رویداد هنری به هنرمندانی از فرانسه و پاکستان تعلق گرفت.

وی، با اشاره به اینکه، ساخت کاشی یکی از مهم‌ترین انواع تولیدات آثار سرامیکی است که زمانی بهترین نمونه‌های هنری و کاربردی آن در شهر کاشان تولید می‌شده است اظهار داشت: اهمیت تولیدات شهر کاشان تا آن حد بوده است که هنوز هم در بسیاری از فرهنگ‌ها و منابع مربوط به سرامیک به این نکته اشاره شده که واژه کاشی برگرفته از نام کاشان است.

وی خاطر نشان کرد: آثار راه یافته به این مسابقه در موزه «ترا رزا» نگه داری خواهد شد.

عباس اکبری چند روز پیش‌تر همچنین جایزه بزرگ پنجمین دوسالانه بین اللملی سرامیک آرژانتین را از آن خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز