خبرگزاری کار ایران

«خانه‌ای آرام برای زندگی» از فنلاند تا ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۳

خانه هنرمندان ایران با برگزاری نمایشگاه عکس از معماری فنلاند میزبان هفته فرهنگی این کشور می‌شود.

ایلنا: نمایشگاه عکس معماری فنلاند با عنوان «خانه‌ای آرام برای زندگی» ۲۳ تا ۳۰ بهمن در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیین افتتاح هفته فرهنگی فنلاند در خانه هنرمندان ایران با حضور سفیر فنلاند در ایران چهارشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

در این نمایشگاه که با همکاری سفارت فنلاند، موزه آلتو و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود آثار «مایا هولما» هنرمند فنلاندی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در بخش نگاه ایرانی به فضاهای معماری و شهری فنلاند آثار «نجمه مطلائی» و «احسان رنجبر» در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ از شهرهای هلسینکی، تامپره، تورکو، هامینلینا و هینولاتهیه شده است. «نجمه مطلائی» دانش آموخته کارشناسی ارشد طراحی شهری و مدرس معماری و معماری داخلی در دانشگاه علمی - کاربردی تهران است. «احسان رنجبر» نیز فارغ التحصل دکترا در حوزه طراحی شهری و عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس است. این دو در سال ۱۳۹۰ پژوهشگر مهمان در دانشگاه تکنولوژی تامپره در کشور فنلاند بودند. این مجموعه بخشی از تجربه ادراکی آنها از معماری و فضاهای شهری در شهرهای مختلف فنلاند است.

مجموعه عکس‌های ارائه شده تلاش دارد تا با درنظرداشتن سبک معماری، ماهیت فضاهای شهری و زندگی شهری نگاه جامعی برای مخاطب ایرانی را فراهم کند. این مجموعه به گونه‌ای هدفگذاری شده است که انتخاب مناسبی جهت انعکاس هویت معماری و فضاهای شهری فنلاند فراهم آید.

نمایشگاه «خانه‌ای آرام برای زندگی» چهارشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۰ بهمن از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز