خبرگزاری کار ایران

آشنایی با دکتر علی یگانه کار افرین برتر حوزه آموزش

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۶۸

 

1. آقای دکتر علی یگانه شما به عنوان کارآفرین نخبه در حوزه آموزشی کشور چه چالش هایی را پشت سر گذاشتید؟

همیشه کارکردن با نسل جدید و دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه، چالش های خاصی دارد .تفاوت نسلی بین آنها و استادان چالشی جدی است که ما همیشه سعی کردیم از استادان حرفه ای برای آموزش با روش های نوین و خلاقانه استفاده کنیم. برای انگیزه بخشی به نسل های جدید دانش آموزان، ما فعالیت خود را نیز در فضای مجازی که برای آنها جذابیت بیشتری دارد افزایش دادیم. در کنار آموزش حضوری ازآموزش های مجازی استفاده می کنیم و برای کنترل آنها که مطمئن شویم همواره درحال یادگیری هستند از جدید ترین تکنولوژی های چک کردن آنلاین و بررسی تعداد ساعت های آنلاین شدن آنها بهره می بریم.

2- چرا موسسه بهارستان یکی از برند های مهم آموزشی در کشور شده است؟

علل موفقیت شما به عنوان مدیراجرایی موسسه« بهارستان» را بفرمایید؟

ما در بهارستان همیشه در حال ایجاد انگیزه مضاعف با استفاده از مشاوران مجرب هستیم و دانش آموزان موظف هستند دفتر برنامه ریزی خود را بطور دقیق پرکنند و هفته ای یکبار درجلسه حضوری یا مجازی با مشاور خود عملکردشان بررسی می شود .

در ضمن ما سیستم گزینش خاص برای انتخاب استادان داریم آنها باید از بروزترین و خلاقانه ترین روش های آموزشی استفاده کنند و اخیرا آنها باید بتوانند به صورت مجازی هم تولید محتواهای مفید آموزشی کنند و همچنین یکی از رموز موفقیت ما برگزاری آزمون های مستمر و بررسی دقیق سطح پیشرفت دانش آموز است.

3- شما به عنوان مدیر عامل مدرسه فروش آرتیمان که یکی از بهترین مراکز آموزش مدیریت در کشور است ، چه چشم اندازی را برای صنعت آموزشی مدیران می بینید؟

امروزه آموزش برای مدیران در همه سطوح کاملا الزامی است. مدیران باید همواره خودشان را با آموزش های جدید و تخصصی به روز کنند. اتکا به مدرک تحصیلی دیگر هرگز کافی نیست!

ما نیز برای بالابردن سطح عملکرد مدیران ، دوره های تخصصی درحوزه های مختلف با عنوان های مدیریت استراتژیک ، فروش و بازاریابی ، تکنیک ها و اصول مذاکره و آشنایی با زبان بدن در کنار دوره های فشرده MBA , DBA برگزار می کنیم. در ضمن ما برای اینکه بهترین سطح آموزشی را ارائه دهیم دوره های مشترکی را با دانشگاه های آلمان و کانادا نیز در طی این سالها برگزار کردیم .

4-چه ویژگی منحصر به فردی در کار شما وجود داشته که شما را به عنوان یکی از بهترین نخبه های کارآفرینی کشور در حوزه آموزش مطرح کرده است؟

من هرگز استفاده از دانش گذشته را برای مدیران،کارآفرینان کشور کافی نمی دانم ، بنابراین از عناوین درسی جدید که در بهترین دانشگاه های جهان تدریس می شود با بهره گیری از استادان برجسته داخل یا خارج از کشور برای آموزش دانش پژوهان خود استفاده می کنم.

دانستن علوم مدیریت به صورت کلی با عناوین مطرح شده به صورت عام در دوره های MBA و DBA بسیار مفید و موثر است ولی نمی تواند کافی باشد . در ضمن در حوزه آموزش دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه همواره آنها را برای آموزش های تکمیلی و کاربردی آماده می کنیم و به آنها آموزش می دهیم تا بدانند که با داشتن فقط یک مدرک تحصیلی دانشگاهی هرگز موفق نخواهند بود و باید در بخش های مختلف علی الخصوص برندسازی شخصی و بازاریابی برای خود و سازمانشان بسیار موفق باشند.

5- باتوجه به اینکه حدود 20 سال در موسسه آموزشی بهارستان به عنوان مدیر اجرایی فعالیت کرده اید، تفاوت نسل جدید را با نسل های قبل در چه می دانید؟

بدون هیچ تردیدی نسل های جدید تر چارچوب گریزتر و پرسشگر تر شده اند و به همین خاطر تمرکز کمتری برای درس خواندن دارند در واقع آنها را نمی توان بدون ترسیم آینده رشته تحصیلی و شغلی مشغول به درس خواندن کرد آنها می خواهند بدانند ثمره آن رشته و درس هایی را که می خواهند بخوانند کجا و به چه صورتی می خواهند بگیرند. در ضمن آنها مثل نسل های قبل از خود خیلی عاشق داشتن مدرک دانشگاهی نیستند و حتی به نوعی یکی از راه های خوشبختی و خوش حالی خود را داشتن مهارت های کاربردی غیر درسی می دانند، بنابراین ایجاد انگیزه برای نسل های جدید برای ورود به دانشگاه بسیار سخت تر و بهتر بگویم هوشمندانه تر شده است . ظهور تکنولوژی های جدید وجود آلترناتیو های مختلف برای سرگرمی و حتی کسب درآمد آنها کار را برای آموزش آکادمیک آنها سخت تر هم کرده است. با توجه به همین موضوع ما همواره در تلاش هستیم در کنار آموزش دروس ، آموزش های تکمیلی غیردرسی را برای آنها ارائه کنیم که این جنبه ذهنی آنها نیز مغفول نگردد.

6-چقدر استفاده از تکنولوژی ها و ابراز های کمک آموزشی جدید در موفقیت شما موثر بوده است؟

بهره گیری مناسب و به موقع از ابزار های کمک آموزشی نه تنها برای دانش پژوهان در هر مقطع تحصیلی جذاب است بلکه دیگر به یکی از نیاز های جدید آموزشی تبدیل شده است . بنابراین ما اکثر دوره های آموزشی مدیران خود را در موسسه «آرتیمان» از طریق وب سایت http://artimanacademy.com/

ارائه می دهیم و در ضمن کلاس های آنلاین و دوره های مختلف مجازی را در کنار موسسه «بهارستان» از طریق وب سایت https://aghayemoshaver.com/ ارائه می دهیم که مورد اشتیاق بیشتر قرار گرفته و افراد بیشتری نیز از آنها استفاده کنند.

در پایان بسیار خوشحالم که استفاده از تکنولوژی و نرم افزار های جدید توانسته کار آموزش را در کشور و کل جهان راحت تر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز