خبرگزاری کار ایران

بیکاری برخی معلمان آزاد/ در سال تحصیلی جدید با ما قرارداد نبستند!

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۶۵

معلمان شاغل در بخش خصوصی از بیکاری جمعی از همکاران خود خبر دادند.

جمعی از معلمان آزاد که در مدارس غیرانتفاعی کار می‌کنند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از بیکار شدن در سال تحصیلی جدید خبر دادند.

آنها می‌گویند: به دلیل بحران کرونا و مجازی شدن آموزش، برخی مدارس غیرانتفاعی، قراردادِ معلمان خود را تمدید نکردند و لاجرم، این معلمان بعد از سالها کار تدریس، بیکار شده‌اند.

یکی از این معلمان که در استان سمنان کار و زندگی می‌کند، در این رابطه می‌گوید: من سالها به عنوان معلم ورزش  در مدارس غیرانتفاعی کار می‌کردم؛ دستمزد ما معلمان آزاد ناچیز است اما همان دستمزد ناچیز، لااقل کمکی برای اداره زندگی من بود؛ امسال به خاطر آمدن کرونا، قرارداد من تمدید نشد و بیکار ماندم!

او با بیان اینکه در سالهای تدریس، مدارس غیرانتفاعی فقط به تعداد ساعات تدریس معلم، حق بیمه او را به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند، گفت: از آنجا که بیمه ما ساعتی و پاره وقت واریز می‌شود، نمی‌توانیم از امکانات بیمه بیکاری استفاده کنیم. بنابراین به من معلم بعد از پنج سال کار، حالا که ناخواسته و «غیر ارادی» بیکار شده‌ام، مقرری بیکاری تعلق نمی‌گیرد.

یک معلم آزاد دیگر می‌گوید: خواسته اصلی و کلیدی ما معلمان آزاد، رفع تبعیض و جذب در بدنه آموزش و پرورش است؛ دولت باید فکری به حال استخدام ما کند؛ اما تا آن زمان، لااقل روی شرایط استخدام و حقوق ما نظارت کنند؛ همه چیز را به اختیار مدیران خصوصی مدارس غیرانتفاعی نگذارند! معلمی که بعد از چند سال قراردادش تمدید نشده و بیکار می‌شود، چطور باید هزینه‌های زندگی خود را تامین کند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز