خبرگزاری کار ایران

انتقاد از تاخیر در دریافت مقرری بیکاری/ بیکارشدگانِ زاهدانی راهی برای امرار معاش ندارند!

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۹۴

جمعی از بیکارشدگان در سیستان و بلوچستان می‌گویند: تاخیر در پرداخت مقرری بیکاری، مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بیکارشدگان در سیستان و بلوچستان که در ماه‌های بهار امسال، شغل خود را از دست داده‌اند، می‌گویند: تاخیر در مقرری بیکاری، مشکلات بسیار برای ما به وجود آورده است؛ این درحالی‌ست که راه جایگزینی برای امرار معاش نداریم.

به گفته آنها، کرونا نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی در سیستان و بلوچستان را تشدید کرده و بهتر است دولت هرچه زودتر معوقاتِ مقرری بیکاری ثبت‌نام شدگان در سامانه را پرداخت کند.

یکی از این کارگران که قبلاً در یک شرکت بیمه کار می‌‌کرده، می‌گوید: من بیش از هفت سال سابقه بیمه‌پردازی داشته‌ام و هرماه سه درصد از حق بیمه من به حساب صندوق بیکاری رفته است؛ اگر حساب کنید هر سال کلی پول به حساب این صندوق ریخته‌ام تا در زمان بیکاری بتوانم از این سرمایه برداشت کنم و راهی برای امرار معاش داشته باشم.

انتظار کارگران برای دریافت مقرری بیکاری در حالی به درازا کشیده که مسئولان خبر از پرداخت چند ماه مقرری در همین روزهای آینده داده‌اند.

هفتم مهرماه، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری معوق سه ماهه (خرداد تا مرداد) متقاضیان که تاکنون واریز نشده را پرداخت می‌کند.

«حاتم شاکرمی» درباره تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد، توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.

کارگرانِ بیکارشده این روزها در انتظار دریافت بخشی از معوقات بیکاری خود هستند و انتظار دارند بسیار زود این معوقات پرداخت شود. 

کارگران بیکارشده‌ی زاهدانی می‌گویند: در پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های ابتدایی زندگی خود درمانده‌ایم و دیگر کسی نیست که به او مقروض نباشیم!

از قرار، براساس آمارهای رسمی، بیش از یک میلیون نفر از شاغلان کشور بر اثر آسیب‌های کرونا، شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز