خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تبدیل وضعیت کارگران پیمانی طرح آبیاری کارون بزرگ نیازمند مجوز است/ درصورت صدور مجوز نهایت همکاری را داریم

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۵۶۰

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی‌کارون بزرگ گفت: تبدیل وضعت استخدامی همکاران پیمانی نیاز به صدور مجوز و تامین منابع مالی دارد.

یعقوب کرمی (مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی‌کارون بزرگ) درخصوص تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری این مجموعه به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی‌کارون بزرگ با نظارت سازمان آب و برق خوزستان فعالیت دارد و مجوز تغییر وضعیت این کارگران باید از طریق این سازمان به عنوان کارفرمای اصلی صادر شود.

او با بیان اینکه ایشان تازه به سمت مدیرعامل این مجموعه منصوب شده ولی با این حال در جریان مطالبات این گروه از کارگران قرار دارد، در تشریح وضعیت استخدامی کارگران پیمانکاری افزود: در مقطعی سازمان آب و برق (سال ۹۴) بخشنامه‌ای را برای تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۳۰۰ کارگر پیمانکاری شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کارون بزرگ ابلاغ می‌کند که در نتیجه آن شماری از کارگران (حدود ۸۰ نفر) که شرایط تبدیل وضعیت داشتند از پیمانی به قراردادی تبدیل وضعیت می‌شوند اما مابقی کارگران به دلایلی همانند ناقص بودن مدارک تحصیلی امکان تبدیل وضعیت پیدا نکردند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی‌کارون بزرگ با بیان اینکه غالب این کارگران یک ماه تا یکسال بعد از صدور بخشنامه با برطرف کردن نواقص مدارک خود، آنها را به سازمان تحویل دادند و انتظار داشتند آنها نیز تبدیل وضعیت شوند، در ادامه افزود: بخشنامه مورد نظر مربوط به آن مقطع زمانی بوده و تبدیل وضعیت دوباره کارگران نیاز به صور مجوز و تامین منابع مالی دارد.

وی درباره پیگیری کارگران پیمانکاری نیز گفت: اخیرا صحبت‌هایی با  برخی کارگران انجام شده و در صورتی که سازمان مجوز بدهد ما نیز تمام تلاش خود را برای تغییر وضعیت شغلی آنها خواهیم کرد.

کرمی افزود: شرکت بهره‌برداری خود به صورت پیمانکاری اداره می‌شود و حتی شخص من نیز از نیروهای پیمانکاری محسوب می‌شوم. با این حال همه این اقدامات باید از سمت کارفرمای اصلی (سازمان آب و برق) صورت بگیرد و ما مدیران پایین دستی امکان ورود و صدور مجوز را نداریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی‌کارون بزرگ گفت: طی یک الی دو سال گذشته همه موارد استخدامی نیروی کار از طریق آزمون انجام می‌شد و نیروها با دادن آزمون جذب شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شدند. در مورد همکاران پیمانی نیز به نظر می‌رسد باید از طریق آزمون استخدامی جذب سازمان آب و برق شوند.

به گفته وی، در صورت تبدیل وضعیت قرارداد کارگران از پیمانی به رسمی، میزان حقوق دریافتی آنها بین یک تا یک و نیم میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز