خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار کارگران آتش‌نشانی تهران:

چرا کارگران در شهرداری‌ها نادیده گرفته می‌شوند؟/ افزایش حقوق و الحاقات مزدی فقط برای کارمندان است!

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۹۶۹

نادر مرادی با انتقاد از رویکرد مدیران شهرداری‌ها گفت: کارگران شهرداری‌ها مدام نادیده گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته خبری منتشر شد: حقوق کارکنان شهرداری‌ها افزایش می‌یابد.

اخیراً سخنگوی وزارت کشور از تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌های کشور در جلسه روز چهارشنبه، پنجم شهریور ماه، هیات وزیران به استناد آئین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاحیه بعدی آن و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان، خبر داد.

با این حال، نادر مرادی (رئیس شورای اسلامی کار کارگران آتش‌نشانی تهران) در این رابطه می‌گوید: این افزایش‌ها همگی متعلق به کارمندان شهرداری است و شامل کارگران نمی‌شود؛ گویا منظور از کارکنان، فقط کارمندان است و پرسنل کارگری جزو پرسنل محسوب نمی‌شوند!

وی ادامه می‌دهد: سوال اساسی این است که آیا شاغلان تابع قانون کار هم جزو کارکنان محسوب می‌شوند یا نه؟! آیا فقط معیشت شهرداران و شاغلانی که تابع نظام هماهنگ هستند، مهم است؟ آیا فقط این گروه نیاز به یکسان‌سازی جهت افزایش حقوق دارند؟ اصلا این مدیران اطلاع دارند که کارگران مجموعه شهرداری با چه مشقتی امرار معاش می‌کنند؟! آیا از فرآیند مشکلات کاری آنها اطلاع دارند؟!

به گفته مرادی، کارگران در مجموعه شهرداری، گویی اصلا به حساب نمی آیند چراکه مدیران و شهرداران هرگز تمایلی به برگزاری نشست و جلسه با نمایندگان کارگران ندارند و هیچ زمان پای درد دل‌ها و دغدغه‌های آنها نمی‌نشینند! گویا منابع انسانی شهرداری فقط نظام هماهنگ را می‌شناسند و با قانون کار از اساس بیگانه‌اند!

رئیس شورای اسلامی کار کارگران آتش‌نشانی تهران اضافه می‌کند: از اینکه حقوق همکارانمان افزایش پیدا می‌کند، بسیار خرسند و خوشحال هستیم. اینکه در اوضاع و احوال گرانی، معیشت‌شان تا حدودی تامین می‌شود بسیارخوب است. اما مدیران باید یک نیم نگاهی هم به کارگران داشته باشند؛ با این دستمزدهای اندک، گذران زندگی برای کارگران شهرداری‌ها بسیار سخت شده است؛ چرا در هیچ‌کدام از اصلاحیه‌های مزدی و آیین‌نامه‌های ترفیعی، این کارگران به حساب نمی‌آیند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز