خبرگزاری کار ایران

کارگران مطرح کردند؛

بررسی مطالبات کارگران هفت تپه در کمیسیون اجتماعی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۱۹۹

کارگران هفت تپه خواستار طرح تغییر مدیریت مجتمع در کمیسیون اجتماعی مجلس هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از مهم‌ترین مطالبات کارگران هفت تپه تغییر مدیریت بخش خصوصی مجتمع است. یکی از کارگران با اشاره به استمرار اعتراض کارگران اظهار داشت: قرار است چند نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی وضعیت کارگران وارد این شرکت بشوند و گزارش کاملی از این واحد تولیدی ارائه بدهند.

او با بیان اینکه کارگران معترض هفت تپه به گزارش اعضای کمسیون اجتماعی مجلس خوش‌بین هستند، افزود: ما کارگران معترض هفت تپه پایان اعتصاب خود را به واگذاری دوباره محل کار خود به بخش دولتی منوط کرده‌ایم. در عین حال کارفرما با نادیده گرفتن حق قانونی ما کارگران، دامنه اعتراضات ما را گسترده‌تر می‌کند.

وی با طرح این پرسش که اگر کارگران پیگیر مطالبات صنفی خود نباشند و اعتراض نکنند یا به مراکز مختلف دولتی مراجعه نکنند، پس چه کاری باید انجام دهند، گفت: اگر کسانی که مرتب به اعتراض کارگران  هفت تپه انتقاد می‌کنند، راه دیگری برای پیگیری مطالبات ما می‌شناسند، معرفی کنند. کارگران هفت تپه همه راه‌های نرفته را رفته‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند.

این کارگر گفت: مراجعه‌ی جمعی از کارگران به نهادهای دولتی ازجمله فرمانداری برای پیگیری مطالبات صنفی، کاملا قانونی است. ضمن اینکه در فضایی که دائم در آن مسئولان دم از مردم‌سالاری می‌زنند، باید اجازه بدهند قبل از شروع هر تجمعی، کارگران با آنها ملاقات داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارفرما نمی‌تواند سه ماه، دستمزد کارگران را در ماه بعد یا ماه‌های پس از آن در روزهای دیگر پرداخت کند، گفت: کارفرمای بخش خصوصی هفت تپه تخلفاتی با نام هفت تپه انجام داده که نتایج آن امروز متوجه کارگران شده است. ایشان درآمدها و تسهیلاتی به نام هفت تپه گرفته و آنها را در جای دیگری هزینه کرده است و امروز مدعی است اگر پولی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد در نتیجه برخورد مسئولان قضایی برای بلوکه کردن میلیاردها تومان پول وی است.

این کارگر هفت تپه در ادامه تصریح کرد: بحث و اعتراض کارگران هفت تپه همین موضوع خصوصی‌خوری مدیریت بخش خصوصی است که انشاالله با گزارش جامعی که اعضای کمسیون اجتماعی مجلس ارایه می‌دهد، همه موارد مورد ادعای کارگران که مرتب از سوی برخی مسئولان و کارفرما تکذیب می‌شود، مشخص و معلوم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز