خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به تغییر شرکت بهره‌بردار

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۵۱

تعدادی از کارگران نیروگاه دماوند صبح امروز (یکشنبه ۲۹ تیر) در محوطه شرکت مدیریت بهره‌برداری نیروگاه دماوند تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران نیروگاه دماوند به تلاش‌‌ سهامدار اصلی نیروگاه برای تغییر شرکت بهره‌برداری مدیریت تولید برق دماوند به شرکت مپنا معترض‌اند. معترضان معتقدند باتوجه به سابقه کار شرکت بهره‌برداری مپنا این انتقال؛ امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

کارگران اظهار داشتند: ما انتظار داریم برای مشکلات این نیروگاه به صورت ریشه‌ای چاره‌اندیشی شود. از وقتی که نیروگاه دماوند در سال ۹۱ از سوی بنیاد شهید به یکی از بانک‌ها واگذار شد، علارغم سود بدست آمده، کارگران دچار مشکل شده‌اند. اخیرا (از شش ماه پیش) نیز مسئولان این بانک در تلاش هستند مدیریت شرکت بهره‌برداری تولید برق را به شرکت بهره‌بردار مپنا واگذار کنند و این موضوع باعث نگرانی کارگران باسابقه این واحد شده است.

آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما تامین امنیت شغلی است، در ادامه افزودند: این واحد نیروگاهی حدود ۶۰۰ کارگر شاغل قرارداد دائم دارد که در حال حاضر  با شائبه تغییر مدیریت بهره‌بردار نگرانی آنها بیشتر شده است.

 انتقاد دیگر کارگران این نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی به صندوق قرض‌الحسنه‌ای است که منابع مالی آن بدون اجازه کارگران برداشت شده است. کارگران اظهار داشتند: مدیریت این صندوق از بدو استخدام (از ۱۵ تا ۱۶ سال پیش) ماهانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از حساب هر یک از کارگران و کارکنان نیروگاه کسر کرده است اما امروز اعلام می‌شود ذخیره صندوق به یکباره ناپدید شده و شنیدن این خبر، کارگران نیروگاه دماوند را به شدت متاثر کرده است.

کارگران همچنین گفتند: در اجتماع امروز، کارگران علاوه مشکلات  موجود، اعتراض‌شان را نسبت به تغییرات مکرر مدیریت نیروگاه دماوند اعلام کردند.

به گفته کارگران این نیروگاه، در مدت ۹ ماه گذشته، شش بار مدیر نیروگاه دماوند تغییر کرده است با این حال نبود ثبات مدیریتی در نیروگاه دماوند لطمات زیادی هم به نیروگاه و هم کارگران و کارکنان وارد کرده است.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: آغاز مشکلات کارگران نیروگاه حرارتی دماوند از سال ۹۱ و زمانی آغاز شد که مالکیت نیروگاه از سوی وزارت نیرو به نهادهای دیگر به دلیل مطالبات واگذار شده است.

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به تغییر شرکت بهره‌بردار

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز