خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

شناسایی نیازمندان کار دشواری نیست/ افرادی که به نام اقشار کم‌درآمد کارت بازرگانی گرفته یا حساب بانکی ایجاد کرده‌اند باید شناسایی شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۷۰

جعفر قادری با بیان اینکه دولت در شناسایی بیشتر افراد نیازمند کارت خرید، کار سختی را پیش روی خود ندارد، گفت: معدودی از اقشار کم درآمد وجود دارند که برخی به نام آنها کارت بازرگانی گرفته‌اند و یا به نام آنها حساب‌‌هایی بانکی ایجاد کرده‌اند، البته این اقشار قابل شناسایی هستند و می‌توان آنها را تحت پوشش برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار کم توان جامعه در این کمیسیون به خبرنگار ایلنا، گفت: شناسایی نیازمندان به کالاهای اساسی از سوی دولت کار دشواری نیست و می‌توان به راحتی از طریق بانک‌ اطلاعات رفاهی آن را انجام داد.

جعفر قادری در ادامه افزود: باید اراده‌ اجرای طرح هم در دولت وجود داشته باشد؛ هرچند بار مالی چندانی هم ندارد. در این راستا، به جای اینکه دولت اجناس را به شکل مستقیم به اقشار نیازمند برساند آن را در کارت الکترونیک شارژ می‌کند.

وی سپس گفت: در قالب این طرح یکسری از کالاهای خاص توسط نیازمندان خریداری می‌شوند. اگر به جای توزیع کارت، اجناس مستقیم به دست مصرف‌کننده برسند، مانور آنها برای انتخاب کمتر می‌شود؛ البته این طرح را در مجلس نهم هم پیگیری می‌کردیم و لذا از لحاظ ساختار اجرای آن زمینه لازم را داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت نقدی هم مصرف‌کنندگان را دچار سردرگمی می‌کند، افزود: هم‌اکنون این طرح در کمیسیون در دست بررسی است. بر این اساس، با توزیع این کارت‌ها آنها را به صورت منظم شارژ می‌کنند اما اعتبار این کارت قابل نقدی کردن نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چه گروه‌هایی از اقشار کم درآمد، مشمول این طرح می‌شوند، گفت: جزئیات طرح را به خاطر ندارم اما شناسایی آنها کار سختی نیست و می‌توان این حمایت‌ها را برای گروه‌هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، اما در تامین مایحتاج خود کم توان محسوب می‌شوند توسعه داد؛ چراکه بودجه نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به این خانوارها محدود است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در شناسایی بیشتر افراد نیازمند کارت خرید، کار سختی را پیش روی خود ندارد، گفت: معدودی از اقشار کم درآمد وجود دارند که برخی به نام آنها کارت بازرگانی گرفته‌اند و یا به نام آنها حساب‌‌هایی بانکی ایجاد کرده‌اند، البته این اقشار قابل شناسایی هستند و می‌توان آنها را تحت پوشش برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: سرپرستان خانوار می‌توانند به راحتی اجازه دسترسی به اطلاعات جزئی زندگی‌شان را با بانک‌های‌ اطلاعات رفاهی بدهند و اگر استحقاق داشته باشند تحت پوشش این طرح قرار گیرند. بنابراین کار راحت است و برای اجرای آن به اراده جدی دولت نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز