خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۴۵۸ بنگاه ​واجد شرایط در هرمزگان برای دریافت تسهیلات کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۲۷

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از مجموع بنگاه‌های آسیب دیده استان از بحران کرونا که جهت دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند، تاکنون ۴۵۸ واحد واجد شرایط شناخته شده که از این تعداد۲۹۰ بنگاه جهت بررسی مدارک به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان, هادی ابراهیمی افزود: این تسهیلات حمایتی برای رسته‌های شغلی در بنگاه‌ها که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند و دارای فهرست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، درنظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: تسهیلات حمایتی کرونا، صرفا به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که کد کارگاهی داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند.

ابراهیمی اظهارکرد: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده ۱۶ میلیون تومان است.

او اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات به صورت ۲ مرحله‌ای بوده که در مرحله اول ۵۰ درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب‌ و کار پرداخت و مابقی نیز یک ماه بعد از آن و پس از تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی انجام می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب‌و‌کارها و مشاغل تحت تاثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌و‌کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز