خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر:

۳۵۰ رشته به صورت رایگان به جامعه کارگری آموزش داده می‌شود/ کارگران و خانواده‌های آنها امکان شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت خانه کارگر را دارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۴۷

معاون دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: آموزش‌های کوتاه‌مدت خانه کارگری در سراسر کشور به صورت رایگان ارائه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز نصیری در برنامه مجازی خانه کارگر که به آموزش‌های این نهاد اختصاص داشت، گفت: دوره‌های آموزشی خانه کارگر از سال ۸۲ آغاز شد. ما در آن زمان احساس نیاز کردیم که در کنار آموزش‌های بلندمدت و میان‌مدت، احتیاج به آموزش‌های کوتاه‌مدت هم داریم. این آموزش‌ها در ابتدا به صورت دوره‌های دو و نیم ماهه تا سه ماهه برگزار می‌شد.

او ادامه داد: در ادامه و برای اینکه دوره‌ها فرسایشی نشوند، دوره‌ها یک ماهه شد و تلاش کردیم مطالب و آموزش‌ها را در این دوره و به صورت کامل و با کیفیت ارائه دهیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر درباره چگونگی شرکت در این دوره‌ها، گفت: همه اعضای خانه کارگر و خانواده‌های آنها می‌توانند از این آموزش‌های رایگان بهره‌مند شوند. شعار ما این است که نباید هیچ فردی به دلیل نداشتن توان مالی از آموزش محروم شود و این دوره‌ها نیز با این هدف برگزار می‌شوند.

او ادامه داد: هر کسی که مشمول قانون کار است و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند مدارک خود را ارائه و عضو خانه کارگر شوند. همچنین خانواده‌های این افراد می‌توانند کارت هواداری بگیرند و به این صورت از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت خانه کارگر به صورت رایگان استفاده کنند.

نصیری در ادامه به تنوع و تکثر دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت خانه کارگر پرداخت و گفت: باتوجه به شرایط زمان و تغییر و تحولاتی که رخ می‌دهد، دوره‌ها تعریف شده و تنوع رشته‌ها افزایش یافته است. در ابتدای دهه ۸۰ که کار را شروع کردیم باتوجه به تقاضا‌ها، آموزش‌های علوم کامپیوتری ارائه می‌شد و تلاش داشتیم مهارت‌های هفت‌گانه را به افراد آموزش دهیم.

او عنوان کرد: در ادامه با توجه به تقاضای صورت گرفته، آموزش زبان‌های خارجی، حسابداری، مدیریت مالی و اداری، آموزش‌های هنری و ... نیز اضافه شد. آموزش‌های هنری ما مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد و به ویژه خانواده‌های کارگران در کلاس‌های خیاطی، آشپزی و ... شرکت می‌کنند تا از طرفی مهارت‌های خود برای رفع نیاز‌هایشان را بالا ببرند و از طرف دیگر بتوانند با مشاغل خانگی، کمک خرج خانواده باشند.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ رشته در دوره‌های آموزش کوتاه مدت خانه کارگر ارائه می‌شود، گفت: این آموزش‌ها در سراسر کشور ارائه می‌شوند و کارگران و خانواده‌های آنها هر جا که باشند به این آموزش‌های رایگان دسترسی دارند.

او ادامه داد: کیفیت آموزش‌ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی گمان می‌کنند چون این دوره‌ها رایگان هستند، آموزش‌ها کیفیت لازم را ندارند، حال آنکه ۹۰ درصد افرادی که آموزش‌های ما را دریافت می‌کنند در آزمون‌های ادواری نظیر آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای موفق بوده‌اند.

نصیری، برگزاری آزمون متمرکز آنلاین، نظرسنجی و نظرخواهی اتفاقی را ازجمله ابزار‌های خانه کارگر برای نظارت بر کیفیت آموزش‌های ارائه شده دانست.

او با بیان اینکه متقاضیان آموزش‌ها افراد مختلف با انگیزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان با هدف فراگیری مهارت‌های جدید، دانشجویان با انگیزه تکمیل کردن مهارت‌های خود، افراد جویای کار با هدف یادگیری مهارتی که به درد بازار کار بخورد و شاغلان با هدف افزایش مهارت و ارتقا در شغل خود، از آموزش‌های ما بهره‌مند می‌شوند.

معاون دبیر کل خانه کارگر همچنین به گسترش آموزش‌های مجازی خانه کارگر اشاره کرد و گفت: به ویژه در ماه‌های اخیر که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود نداشت، این آموزش‌ها ارائه و مورد استقبال هم قرار گرفت، به گونه‌ای که در ۴۸ ساعت بیش از سه هزار نفر برای این آموزش‌ها ثبت‌نام کردند. امتیاز این آموزش‌ها این است که به صورت ملی و برای همه افراد در هر جایی که باشند قابل ارائه است و در پایان دوره هم به صورت آنلاین آزمون گرفته شده و به قبول‌شدگان مدرک داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز