خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر قزوین با دادستان قزوین به مناسبت هفته کارگر

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۸۲۶

اعضای هیات اجرایی خانه‌کارگر استان به مناسبت آغاز هفته کارگر با دادستان استان قزوین دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، عیدعلی کریمی در  دیدار با محمد قاسمی (دادستان استان قزوین) با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران گفت: شعاری که در سال ابتدای سال به‌وسیله مقام معظم رهبری مطرح شد برای تحقق نیاز به همدلی و تعامل همه مسئولان دارد.

کریمی افزود: تحقق این شعار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دغدغه همه مسئولان تحقق آن بوده و صرفاً به تکرار این شعار در جلسات بدون نتیجه نمی‌تواند موجبات آن را فراهم کند.

وی گفت: مشکل اصلی واحدهای صنعتی و کارگران آنها پرداخت‌های با تعویق و بعضاً کمتر از حداقل دستمزدها است که هرچند بسیاری از واحدهای صنعتی با مشکلات چندانی روبه‌رو نیستند بااین‌حال در روزهای پایانی سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدام به اخراج برخی نیروهای خود کردند که پس از آغاز سال جدید نیز همچنان در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

این فعال کارگری بیان کرد: معضل ویروس کرونا باعث موجب شده تا بحث جامعه کارگری و هفته کارگر به حاشیه رانده شود و انتظار جامعه کارگری این است که مسئولان استان در این هفته پیگیر مطالبات جامعه کارگری باشند.

کریمی تصریح کرد: کارگران در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده‌اند که دلسوزترین اقشار نظام هستند و خدا را شاکریم که کارگران عزیز همیشه در صحنه تولید حضور دارند و با کمترین دریافتی حقوق قانع هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر افزود: وضعیت معیشت کارگران به‌گونه‌ای است که می‌توان ادعا کرد با دستمزدهای دریافتی کارگران صرفاً زنده خواهند ماند و زندگی کردن این‌گونه میسر نمی‌شود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری شستا یادآوری کرد: سهام شستا متعلق به جامعه کارگری و بازنشسته کشور است اینکه دولت بیاید در مورد فروش این سهام تصمیم‌گیری کند کار درستی نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در خاتمه تصریج کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در نامی که برای سال جاری برگزیده‌اند هویداست و باید مسئولان کشور و استان نیز در جهت این دغدغه گام بردارند و با حمایت از تولید ملی ممانعت از واردات بی‌رویه کالا و تهدید محصول داخلی جلوگیری کنند تا جهش تولید صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز