خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

امیدواریم مشکل افزایش دستمزد کارگران رفع شود/ باید سهم زنان از اشتغال را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۸۹

دبیرکل خانه کارگر ابراز امیدواری کرد ;i مشکل افزایش دستمزد کارگر رفع شود تا شاهد عواقب منفی در این زمینه نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم مجازی گرامیداشت زنان کارگر که همزمان با چهارمین روز هفته کارگر برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با زنان، سهم کم زنان از اشتغال است.

او ادامه داد: نه تنها زنان در مناصب بالا و مدیریتی نقش کمرنگی دارند، بلکه به‌رغم توانایی، دانش و مهارت سهم کمی در بازار اشتغال دارند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه این در حالی است که تعداد زنان تحصیلکرده افزایش یافته است و اکنون تعداد زیادی از زنان یا فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: باید از این توانایی علمی استفاده کرد و یکی از مهم‌ترین محور‌های چانه‌زنی ما افزایش سهم زنان در اقتصاد و اشتغال است.

او با اشاره به لزوم گرامیداشت زنان کارگر، گفت: زنان زیادی هستند که دوشادوش مردان کار می‌کنند و برخی از آنها سرپرستی خانواده‌ها را عهده‌دار هستند، فعالیت این زنان ارزشمند و قابل تقدیر است.

محجوب در بخش دیگری از اظهارات خود به بحث افزایش دستمزد اشاره و عنوان کرد: امیدواریم مشکل میزان افزایش حداقل دستمزد که مورد پذیرش جامعه کارگری نیست، رفع شده و ما بتوانیم حرف خود را که کف مخارج کارگری است به کرسی بنشانیم و شاهد عواقب منفی در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز