خبرگزاری کار ایران

پیام هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۴۲۲

رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در پیامی روز جهانی کارگر را تبریک گفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این پیام آمده است:

اول ماه می مقارن با یازدهم اردیبهشت، نماد پاسداشت تلاش‌ها و زحمات قشر کارگر در هر جامعه‌ای است و این فرصتی است جهت قدردانی ازاندیشه و بازوان هنرمند کارگران سختکوش در عرصه‌های مختلف تولید که در مسیر تعالی، شکوفایی و توسعه کشورشان گام برمی‌دارند. در کشور اسلامی ایران نامگذاری این روز براساس آموزه‌های دینی، قداست و ارزش کار، کارگر، کارآفرینی و تبلور و مصداق این ارزش جاودانه بشری است.

مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران با الهام از مبانی اعتقادی و ارزش‌های ملی، جایگاه و منزلت رفیع کارگران را همواره مورد تقدس و احترام قرار داده و آرامش خاطر و سلامت جسمی، روحی و روانی نیروی کار را مطمح نظر قرار داده است. در این مسیر نقش سازمان تامین اجتماعی به عنوان مقوله‌ای فرابخشی و چند وظیفه‌ای حائز اهمیت است. این سازمان از یکسو برای نیروی کار زمینه فراغت فکری و اطمینان از آینده و ازسوی دیگر برای کارفرمایان آرامش محیط کار و بهره‌وری بیشتر را فراهم می‌آورد و النهایه بهبود فضای کسب و کار و تنظیم روابط کار در چرخه اقتصاد جامعه منجر به ارتقای سطح سلامت عمومی، جلوگیری از زایش فقر و با توزیع عادلانه درآمدها و برقراری عدالت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

ما خدمتگزاران شما در سازمان تامین اجتماعی بر این باوریم که بدون ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای کارگران شریف در عرصه تولید، نمی‌توان به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدار رسید و البته لازمه این مهم نیز حفظ کرامت ومنزلت کارگران، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی است که با صداقت تمام سرمایه‌های وجودی، مادی و معنوی خود را برای تولید ورونق اقتصادی کشور به کار گرفته‌اند.

این سازمان با فعالیت در سه قلمرو بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی همواره تلاش می‌نماید تا با ارائه خدمات متنوع بیستگانه خود نقش اساسی در حمایت از جامعه کارگری وحرکت به سوی توسعه پایدار را ایفاء می‌نماید. به طوری که در روزهای اخیر همزمان با شیوع ویروس کرونا، سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت از جامعه هدف به ویژه کارگران و بازنشستگان عزیز تدابیری را در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی تصویب و اجرایی نموده است که از آن جمله می‌توان به این اقدامات اشاره کرد؛ آماده‌باش ۷۷ بیمارستان و ۳۱۰ مرکز سرپایی، به‌کارگیری بیش از ۷۰۰۰ پزشک و ۲۵۰۰۰ نفر پرسنل غیرپزشک در فرایند خدمات‌رسانی، به‌کارگیری بیش از ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری کووید۱۹، تمدید دفترچه‌های درمانی منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۸ کلیه بیمه‌شدگان تا پایان فروردین ۱۳۹۹، حذف فرایند تایید شورای پزشکی در خصوص افرادی که مهلت دفاتر درمانی آنان زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده است، توقف فرایند معرفی بیمه‌شدگان به کمیسیون‌ها و مراجع پزشکی، حذف مراجعه حضوری متقاضیان به بازنشستگی و گواهی میزان سابقه، افزایش مهلت مربوط به فرایند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه بهمن ۱۳۹۸بیمه‌شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، توقف انجام بازرسی از کارگاه‌ها به جزء در موارد خاص و همچنین تعلیق بازرسی بیمه بیکاری، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه بیمه‌شدگان مبتلا به کووید۱۹، صرفا به استناد گواهی مراجع پزشکی مربوطه و ده‌ها اقدام دیگر در این زمینه.

با عنایت به مراتب فوق روز جهانی کارگر را نه به عنوان یک دوره کوتاه و گذرا بلکه به مثابه حرکتی نمادین و ملی برای ایجاد همگرایی و همدلی بین کارگران، کارفرمایان و دولت و تحکیم پیوندهای صمیمانه بین آنها و سایر اقشار جامعه شایسته گرامیداشت و تکریم است.

در پایان با اغتنام فرصت بار دیگر فرارسیدن روز جهانی کارگر را به تمامی تلاشگران این عرصه در بخش‌های تولیدی و خدماتی تبریک گفته و از خداوند سبحان برای آنان سلامتی، موفقیت وتوفیق روزافزون در خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسالت می‌نمائیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز