خبرگزاری کار ایران

اعتراض راننده‌های استیجاری مجتمع هفت‌تپه بابت معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۴۷

تعدادی از رانندگان ماشین‌های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه؛ صبح امروز به ‌دلیل عدم دریافت ۵ ماه دستمزد، دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه خبر دادند که صبح امروز (یکم اردیبهشت ماه) بیش از ۸۰ نفر از رانندگان ماشین‌های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که مسئولیت جابجایی کارگران و برخی مدیران را در بین مزارع کشاورزی برعهده دارند، در اعتراض به۵ماه مطالبات پرداخت نشده در محدوده مجتمع دست به اعتراض صنفی زدند.

در همین رابطه، یکی از کارگران راننده که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: ما به صورت مستقیم با کارفرما قرارداد کار داریم.

او با بیان اینکه طبق قرارداد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه اجاره بهای خودروها پرداخت کند، افزود: درحال حاضر پنج ماه مطالبات مربوط به ماه‌های آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند ۹۸ و فروردین ماه سال جاری ماه رانندهای استیجاری پرداخت نشده است.

او افزود: رانندگان استیجاری غالبا وانت‌بار هستند و روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت در شرایط سخت در مزارع مشغول کار هستند. این درحالی‌ست که راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره ‌بهای خودروهاست که آنهم با تاخیر و به‌صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

طبق اظهارت یکی دیگر از راننده‌های ماشین‌های استیجاری، رانندگان معترض حتی پول بنزین مورد نیاز برای روشن کردن ماشین‌های خود را ندارند و با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز