خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت کرونا:

دریافت‌کنندگان حمایت معیشتی، مشمول وام ۲ میلیون تومانی می‌شوند؟/ افزایش وام کرونایی زنان سرپرست خانوار/ کدام خانوارها سقف تسهیلات را دریافت می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۶۴

حسین میرزایی گفت: از آنجا که افرادی که مشمول حمایت معیشتی شده‌اند، یارانه‌بگیر هستند، آنها هم از تسهیلات 1 تا 2 میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین میرزایی» که به صورت تلفنی در شبکه خبر سیما حضور یافته بود، با بیان اینکه 2 و نیم میلیون سرپرست خانوار هیچ سیم کارتی به نامشان نیست و باید برای دریافت تسهیلات 1 تا 2 میلیون تومانی حتما سیم کارت به نام خود داشته باشند، گفت: «برخورداری از سیم کارت به نام سرپرست خانوار از این جهت حائز اهمیت است که یارانه‌ی نقدی که به حساب سرپرست خانوار  واریز می‌شود، وثیقه وام 1 میلیون تومانی است.» 

وی افزود: «به همین خاطر باید سرپرست خانوار رضایت خود برای دریافت وام 1 میلیون تومانی را اعلام کند. در ضمن از طریق شماره‌ای که سرپرست خانوار رضایت خود را اعلام می‌کند، دولت شرایط دریافت وام را اعلام می‌کند و در صورت تایید شرایط فرد این وام را در حساب خود دریافت می‌کند.»  

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت از کرونا، افزود: «از سویی اگر دولت به اشتباه از یارانه‌ی افرادی که وام 1 تا 2 میلیون تومانی را دریافت نکرده‌اند، قسط کسر کند آنها می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم به نیابت از کسی به حسابش وام پرداخت کنیم و حتما باید رضایت سرپرست خانوار احراز شود.»  

میرزایی با بیان اینکه این 2 و نیم میلیون نفر باید صاحب سیم کارتی به نام خود شوند اما در شرایط شیوع کرونا می‌توانستیم سیم کارت‌ به به صورت غیرحضوری ارسال کنیم، گفت: «البته بخشی از ازدحام به این خاطر اتفاق افتاد که عده‌ای که اصلا یارانه‌بگیر نبودند و می‌خواستند صاحب سیم کارت رایگان شوند. یک عده هم که اصلا سرپرست خانوار نبودند.»  

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت کرونا، افزود: «هم اکنون فروش آنلاین سیم کارت در دستور کار قرار گرفته است. از سوی به جهت جلوگیری از سردرگمی مهلت ثبت‌نام را تا اردیبهشت ماه تمدید کرده‌ایم اما افرادی که تا پیش از ساعت 12 نیم شب 31 فروردین ثبت‌نام کنند تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان وام خود را دریافت می‌کنند؛ اما این مهلت را تا  18 اردیبهشت تمدید کرده‌ایم و در ضمن حد میانه‌ای هم برای آن در نظر گرفته‌ایم. طبیعتا اگر افراد زودتر ثبت‌نام کنند به نفعشان است.»

وی در مورد میزان وام، گفت: «خانوارهای 1 نفره، 1 میلیون تومان، خانوارهای دو سه نفره 1 و نیم میلیون تومان و خانوارهای 4 نفره و بیشتر 2 میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.»

 سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا  درباره افزایش وام کرونایی زنان سرپرست خانوار گفت: «بنا بر مصوبه دولت ۴ میلیون خانوار اقشار خاص هستند که  یکی از این‌ گروه‌ها زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند. اگر تعداد خانوار این افراد یک نفر باشد آن فرد یک میلیون تومان را دریافت می‌کند اگر تعداد ۲ تا ۳ نفره باشند، ۵۰۰ هزار تومان بیشتر و اگر ۴ نفره یا بیشتر باشند ۱ میلیون تومان اضافه‌تر می‌گیرند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز