خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

لزوم توجه ویژه به مطالبات معوقه شرکت‌های تعاونی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۷۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر لزوم توجه ویژه به مطالبات معوقه تعاونی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ارسلان غمگین (مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان) به همراه امین سرداری رییس اتاق تعاون استان و هیات همراه، در بازدید از چند شرکت تعاونی در اندیمشک و دزفول، اظهار کرد: تعاونی‌های خوزستان با همیاری و حضور در صحنه، اقتدار و اقتصاد مقاومتی و روحیه تعاون خود را در مقابله با این ویروس به خوبی نشان دادند.

وی افزود: برخی از تولیدی‌های خوزستان با تغییر کامل خط تولید خود و تولید گسترده پوشاک پزشکی و ماسک، گام موثری برداشته‌اند و ضروری است در پاسخ به این اقدام خیرخواهانه و موثر برای پرداخت مطالبات و معوقات مالی آنها در اسرع وقت اقدام شود.

غمگین تصریح کرد: مشارکت تعاونی‌ها در توزیع رایگان انواع ماسک، گان و سایر اقلام بهداشتی میان عموم شهروندان خواب را از چشمان‌ محتکران ربود و تب و تاب کمبود ناشی از تلاش محتکران و گرانفروشان را تا حدود زیادی کاهش داد.

وی افزود: در این میان اقدامات جهادی و خیرخواهانه شرکت تعاونی تولیدی پوشاک "باران جنوب" در شهرستان اندیمشک شایسته تجلیل است. این کارگاه با ۱۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافتی از طرح اشتغالزایی روستایی و با ۱۶ نفر نیروی شاغل، به صورت موقت تولید پوشاک خود را متوقف و به تولید پوشاک پزشکی از جمله ماسک و گان، اقدام کرد وتاکنون ۴۵ هزار عدد از تولیدات بهداشتی از جمله ماسک، گان و لباس بیمارستانی و ... تولید کرد و در اختیار کادر درمانی قرار داده است.

غمگین در ادامه با اشاره به بازدید از شرکت تعاونی تولید پوشاک ستایش، فعالان این شرکت را لایق قدردانی دانست و گفت: این شرکت با ۱۸ نفر نیروی شاغل، خط تولید پوشاک خود را متوقف کرد و به تولید پوشاک پزشکی از قبیل ماسک و لباس گان پرداخت و در اختیار کادر درمانی قرار داده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان رکن اصلی بخش تعاونی را مردمی بودن آن دانست و گفت: بخش تعاونی با تکیه به روحیه مشارکت، در جبهه مقابله با ویروس کرونا با تمام توان ایستاده است.

وی پس از بازدید از شرکت تعاونی دانش بنیان پویا مکانیک صاحبی شهرستان دزفول با تقدیر از مدیران شرکت، گفت: این شرکت جزو تعاونی‌های برتر خوزستان در سال ۹۸ بوده است و از سال ۱۳۹۴ در حوزه تولید لوازم پیشرفته پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در دوشیفت کاری موجب اشتغالزایی ۱۷۰ نفر شد و با شیوع کرونا ویروس، خط تولید خود را متوقف و متناسب با نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان به تولید ماسک اقدام کرد.

غمگین اضافه کرد: این شرکت روزانه بیش از  هزار عدد ماسک‌های ۴لایه و ۳ لایه کربن اکتیو، سه لایه نقابی و سه لایه پرستاری تولید کرده و تولیدات خود را در اختیار کادر پزشکی قرار داده است. همچنین این شرکت 20 هزار با توجه به خط تولید جدید خود برای تولید ماسک، سبب ایجاد ۱۷۰ شغل جدید شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تقدیر از گروه موسسان و مدیران شرکت "آوان طب" در سفر به شهرستان دزفول، گفت: این شرکت جزو ۱۰ شرکت برتر در تولید تجهیزات پزشکی و ۱۰۰ شرکت برتر دانش بنیان در ایران است که در سال ۶۹ فعالیت خود را در زمینه طراحی و تعمیر تجهیزات پزشکی آغاز کرد و در سال ۷۳ برای نخستین بار در ایران موفق به ساخت دستگاه الکتروسرجری (ابزار جراحی الکتریکی برای ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در اتاق عمل) شد.

وی تاکید کرد: این شرکت که در دو شیفت کاری موجب اشتغال ۱۵۰ نفر شده است پس از شیوع کرونا ویروس با تغییر خط تولید خود، در حال تولید لباس‌های ضدویروس یک سره مخصوص کادر درمان است و در اقدامی بی‌سابقه روزانه هفت هزار بسته لباس ضدویروس با کیفیت بالا تولید می‌کند.

غمگین در پایان یاد آور شد: از آنجا که زندگی جمعی یکی از ویژگی‌های فطری انسان است فعالیت در قالب شرکت‌های تعاونی- که ناشی از همین ویژگی ذاتی است- نقش بسیاری در تقویت پایه های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

فرماندار اندیمشک هم گفت: تولیدی‌های مختلف اندیمشک با مشارکت بانوان شهرستان تلاش ارزنده‌ای در تولید ماسک و گان داشته‌اند.

پیمان جهانگیری افزود: اگرچه تلخی بیماری کرونا کام مردم را تلخ کرده اما جهاد تعاونی‌های تولیدی‌ و حمایت زنان و مردان جهادگر برای کمک به بخش بهداشت و درمان ستودنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز