خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران:

اگر حمایت دولتی نباشد مجبور به تعدیل نیرو می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۰۵۱

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران عنوان کرد: اگر حمایت‌های دولتی نباشد با تشدید مشکلات در این صنف، ممکن است شاهد تعدیل نیرو در واحد‌های فروش آجیل و خشکبار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی احمدی گفت: در ماه پایانی سال گذشته فروشندگان آجیل و خشکبار برای دومین سال متوالی با کسادی بازار و زیان مواجه بودند.

او توضیح داد: مشکلات آجیل‌فروشان از سال ۹۷ و به دنبال گرانی آجیل و خشکبار به دلیل گرانی ارز، کمبود تولید و ... شروع شد. آن زمان پویشی با عنوان نه به خرید آجیل و خشکبار راه افتاد که در فروش ما به شدت تاثیر داشت، حال آنکه گرانی آجیل ربطی به فروشندگان نداشت. به دنبال کاهش فروش، حدود ۵۰ نفر از فروشندگان آجیل و خشکبار مغازه‌های خود را بستند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: امیدوار بودیم خسارت‌ها در سال ۹۸ که به نسبت قیمت آجیل مناسب شد، جبران شود و ما برای شب چله هم فروش خوبی داشتیم، اما فروش عید ما تحت تاثیر شیوع کرونا و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده بسیار کم شد و برای دومین سال متوالی ما خسارت دیدیم.

او با بیان اینکه ما تابع تصمیمات دولت و ستاد مقابله با کرونا مغازه‌ها را تعطیل کردیم، گفت: انتظار داریم دولت از ما حمایت کند، چراکه برای بسیاری از واحد‌ها ادامه کار امکان‌پذیر نیست و ممکن است آنها مجبور به تعدیل کارگرانی شوند که در آجیل‌فروشی‌ها کار می‌کنند.

احمدی عنوان کرد: ما انتظار معافیت از پرداخت مالیات ۹۸ را داریم، نه اینکه آن را به تعویق بیندازند. همچنین در بحث حق بیمه کارفرمایی نیازمند مساعدت دولتی برای کاهش هزینه نیروی کار هستیم. خواسته دیگر ما اعطای وام‌هایی با بهره پایین برای سر پا ماندن واحد‌های فروش آجیل و خشکبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز