خبرگزاری کار ایران

۲ هزار و ۱۲۲ کارگر لرستانی بازنشسته پیش از موعد شدند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۹۷

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی پیش از موعد ۲ هزار و ۱۲۲ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور واحدهای تولیدی استان امسال تایید شد.

به گزارش ایلنا، علی آشتاب روز چهارشنبه با اشاره به عملکرد ۱۱ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان اظهار داشت: تمامی کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور طی۱۱ماهه سال ۹۸، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۳۶نشست و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل۱۳نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

وی ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، ۲ هزار و ۱۲۲درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب اضافه کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، متحمل تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی شوند امکان درخواست تقاضای بازنشستگی دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و کارفرمایان مکلف به ایمن‌‌‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط  هستند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی‌های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز