خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در مذاکرات مزدی:

مزد را به "کرونا" گره نزنند/ این هفته جلسه بگذارند تا تکلیف دستمزد ۹۹ مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۳۵۶

فرامرز توفیقی می‌گوید: هنوز دعوتنامه برای جلسه شورای عالی کار به دست نمایندگان کارگری نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز هفدهم اسفند است و دوازده روز از تعیین رقم نهایی سبد معاش در کمیته دستمزد گذشته است اما هنوز جلسه شورای عالی کار برگزار نشده است؛ این در حالیست که پیش از این مقرر شده بود حداکثر یک هفته بعد از جلسه نهایی کمیته دستمزد، شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران، تشکیل جلسه بدهد.

فرامرز توفیقی (نماینده کارگران در مذاکرات مزدی) می‌گوید: هنوز دعوتنامه برای جلسه شورای عالی کار به دست نمایندگان کارگری نرسیده است. این دعوتنامه‌ها را باید معاونت روابط کار وزارت کار صادر کند و ما انتظار داریم همین هفته، جلسه شورای عالی کار برگزار شده و در مورد دستمزد ۹۹ تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان کارگری برای حضور در جلسه آمادگی کامل دارند، از طولانی شدن انتظار برای برگزاری جلسه انتقاد کرد و گفت: کارگران در وضعیت دشوار معیشتی به سر می‌برند و نباید موضوع مزد را به کرونا گره بزنند؛ تاخیر جلسات مزدی به دلیل شیوع کروناویروس اشتباه است.

توفیقی ادامه می‌دهد: مگر در روزهای گذشته، هیات دولت تشکیل جلسه نداده است؛ رفته‌اند در کاخ سعدآباد و فاصله‌ها را رعایت کرده‌اند و نشسته‌اند سر مسایل مهم مملکت بحث کرده‌اند؛ جلسه شورای عالی کار نیز می‌تواند با رعایت همه استانداردها برگزار شود. تعیین مزد کارگران نیز یکی از مهمترین مسائل جاری کشور است و نباید به تعویق بیفتد.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها در پایان بازهم تاکید می‌کند که همین هفته باید جلسه شورای عالی کار برگزار شود و تاخیر بیش از این، به هیچ وجه جایز نیست. 

پیش از این، سبد معاش حداقلی ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد و هر سه گروه کارگری، دولت و کارفرمایی با این رقم موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز