خبرگزاری کار ایران

درد دل کارگر لبوفروش در پی شیوع کرونا:

وقتی توصیه‌های تغذیه‌ای از تلویزیون پخش می‌شود، شرمنده خانواده‌ام/ کرونا معیشت چند هزار کارگر روزمزد را با مشکل مواجه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۸۳۳

جمعیت بزرگ کارگران روز مزد، با شیوع کرونا هم به اشتغالشان ضربه وارد شده و هم توان تهیه خوراکی‌ها و ویتامین‌های توصیه شده را ندارند.

یک کارگر دستفروش در تماس با خبرنگار ایلنا، از مشکلات معیشتی و عدم توانایی این قشر در تهیه ماسک و دستکش ضدعفونی‌کننده و توصیه‌های تغذیه خبر داد. 

این کارگر می‌گوید: از وقتی که این بیماری در کشور شایع شده، خیابان‌ها هر روز خلوت‌تر می‌شود. کسی از رستوران‌ها و برندهای معروف غذا هم خرید نمی‌کند، چه برسد به ما که این روزها هر سال لبو و خوراکی‌ها را می‌فروختیم.  جمعیت بزرگی از کارگران روزمزد هم مثل ما بیکار هستند و مجبورند به این نوع مشاغل روی بیاورند. 

این کارگر تصریح کرد: وقتی توصیه‌های تغذیه‌ای از تلویزیون پخش می‌شود، از خانواده‌ام شرمنده‌تر می‌شوم. به علت کسادی کار‌مان حتی در تهیه مواد غذایی به روال قبل هم دچار مشکل هستیم، من چطور باید میوه و گوشت برای فرزندم تهیه کنم، وقتی بعد از کرونا برخی قیمت‌های خوراکی‌ها افزایش یافته است؟ 

این کارگر دستفروش می‌گوید: دیروز به میادین تره‌بار مراجعه کردم، متاسفانه دستکش و لوازم بهداشتی به کارگران میدان تره‌بار تعلق نگرفته بود. 

این کارگر دستفروش بیان می‌کند: نمی‌توانم برای خانواده‌ام لوازم بهداشتی تهیه کنم. قیمت‌ها خیلی بالا است و هم نایاب شده است. از طرفی سودجوها آزاد هستند که احتکار کنند و سودهای میلیاردی ببیرند، از طرف دیگر کارگران روزمزد هستند که معیشتشان بعد از کرونا به شدت دچار مشکل شده است. 

این کارگر خواستار توزیع رایگان موارد پیشگیرانه‌ای ازجمله لوازم بهداشتی و حداقل‌های تغذیه‌ای در بین افراد محروم جامعه شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز