خبرگزاری کار ایران

رحمانی:

در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی ایرادات ساختاری داریم/ وزارت صمت جذب ۵۰۰ نخبه را در شرکت‌های بزرگ صنعتی در دستور کار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۶۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: این وزارتخانه جذب ۵۰۰ نفر نخبه و نفرات برتر دانشگاهی را در شرکت بزرگ صنعتی زیرمجموعه این وزارتخانه در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در خصوص عملکرد سازمان توسعه‌ای ایمیدرو گفت: این سازمان در دوره جدید هم در سرمایه‌گذاری و هم در پیگیری برخی سیاست‌های وزارتخانه عملکردی کاملاً ماندگار و استثنایی داشته است که در عمل نقش پررنگی در ایجاد شرایط فعالیت برای بسیاری از واحدهای صنعتی پایین دستی را فراهم آورده است.

وی اعلام کرد: وزارت صمت جذب ۵۰۰ نفر نخبه و نفرات برتر دانشگاهی را در شرکت بزرگ صنعتی زیرمجموعه این وزارتخانه در دستور کار خود قرار داده که این امر شامل نفرات برتر دانشگاه‌های محل استقرار واحدها و نفرات برتر المپیادها و کنکور می‌شود.

رحمانی ادامه داد: این شیوه جذب نیرو شامل شرکت های خودروسازی نیز بوده و می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه برای دانشجویان برتر ما نیز باشد چراکه جذب نیروهای نخبه یک سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است و این امر مشمول جذب نیروهای امریه سربازی نیز می‌شود و صرفاً سربازان نخبه و برتر دانشگاهی مورد تایید جهت جذب خواهند بود.

وی اضافه کرد: پیگیری نتایج مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و خوشبختانه در این ستادها همکاری‌های و همراهی‌های بسیار خوبی را از طرف وزارت کشور و استانداران شاهد بودیم که کاملا قابل تقدیر است و البته انتظار می‌رود همچنین از ظرفیت فرمانداران نیز در این خصوص بیش از این استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شخصاً به رهبری معظم انقلاب قول دادم که اگر مشکلی در واحدی در هر نقطه از کشور مشاهده شود، وزارتخانه ما پیشگام بوده و موضوع را بررسی و برای حل معضلات آن پیگیری لازم را انجام دهد و لذا انتظار دارم هر یک از مدیران استانی خود برای شناسایی مسائل و مشکلات هر یک از واحدها در سطح استان‌ها پیشگام باشند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دادستانی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و...، فرمایش مقام معظم رهبری را در رفع مشکلات حوزه تولید کاملاً جدی گرفته‌اند و پای کار هستند.

رحمانی گفت: در حوزه تامین مالی برخی ایرادات ساختاری داریم که در همین راستا برنامه جدیدی در وزارتخانه آغاز شده است که با بکارگیری شیوه‌های نوین بتوانیم گام‌های موثری در این حوزه برداریم و از مدیران استانی انتظار می‌رود از تمامی ظرفیت‌های منطقه خود برای تامین مالی واحدهای بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به روند موجود در تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدها خاطرنشان کرد: در مجموع تامین مالی واحدهای صنعتی در بخش بانکی، در سطح کلان آن، متناسب با شرایط حال حاضر کشور نیست.

وزیر صمت خطاب به روسای سازمان‌های استانی گفت: ملاک و شاخص‌های ارزیابی عملکرد مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با سایر دستگاه‌ها متفاوت است و حتماً باید در ارتباط صحیح با رسانه‌ها ضمن تشریح عملکرد آنها را در جریان روند امور قرار دهید.

رحمانی تاکید کرد: با وجود شرایط خاص امروز کشور روندهای تولید پابرجاست و بازار آرامش لازم را دارد و کالاهای اساسی به وفور در کشور ذخیره شده است.

وی اعلام کرد: آمار ۹ ماهه تولیدات کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل در اکثر اقلام کالایی افزایشی بوده است و این برای وزارتخانه‌ای که در نوک تحریم‌ها قرار دارد بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز