خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

قرارداد ۴ دستگاه بویلر در آذرآب منعقد شده است/ مشکل بازنشستگی کارگران هپکو با پذیرش تعهدات از سوی هیئت مدیره به زودی رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۳۸

کارگران آذرآب طی روزهای گذشته دستمزد شهریور ماه خود را دریافت کرده‌اند و کارگران هپکو نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دستمزد مهر ماه خود را گرفته‌اند و قرار است مابقی دستمزدشان طی روزهای آتی به حساب‌شان واریز شود.

 محمدتقی آبایی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، دربهر آخرین وضعیت دو واحد تولیدی شرکت صنایع آذرآب و شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اظهار داشت: طی روزهای قبل قرار بود جلسه رسیدگی به مشکلات تولید در این دو کارخانه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود که به دلیل برخی مشکلات این جلسه لغو شد. تا کنون هنوز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمانی جایگزین برای این نشست تخصصی اعلام نشده است.

وی افزود: کارگران آذرآب طی روزهای گذشته دستمزد شهریور ماه خود را دریافت کرده‌اند و کارگران هپکو نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دستمزد مهر ماه خود را گرفته‌اند و قرار است مابقی دستمزدشان طی روزهای آتی به حساب‌شان واریز شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: شرکت صنایع آذرآب در حال حاضر چهار دستگاه بویلر را در دستور کار قرار داده است و قرارداد آن منعقد شده است. مطابق قول مساعدی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حل مشکلات بازنشستگی مطابق سخت و زیان‌آوری در دو واحد تولیدی هپکو و آذرآب داده شد، اقداماتی صورت گرفته است. با پیگیری‌های انجام شده مشکل بازنشستگی بر اساس سخت و زیان‌آوری حدود ۶۳ نفر از ۱۰۰ کارگردر آذرآب حل شد و در خصوص بقیه کارگران نیز در سازمان تامین اجتماعی اقداماتی انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین حدود ۸۰ نفر از کارگران هپکو نیز در خصوص بازنشستگی بر اساس سخت و زیان‌آوری مشکل داشتند که بعد از اینکه تعهداتی از سوی هیئت مدیره به سازمان تامین اجتماعی داده شود، مشکلات آنان نیز حل خواهد شد.

آبایی خاطرنشان کرد: بنا بود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بانک کشاورزی قرار بگیرد که حدود ۸ میلیارد تومان آن برای پرداخت دستمزد کارگران و بقیه برای خرید مواد اولیه بود. این تسهیلات نیز در اختیار بانک کشاورزی که سهامدار عمده آذرآب است، قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز