خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

هپکو دوباره به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ خواستار عدم واگذاری سهام آذرآب به کاوه مبدل هستیم/ مادام که هپکو سودآور نشده، واگذارش نکنید/ مجامع عمومیِ کارگران راهی به سمت خودمدیریتی می‌گشاید/ از آیین‌نامه مسکن کارگری چه خبر؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۵۱

مباحث مربوط به مالکیت هپکو و آذرآب از مهمترین اخبار منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سه‌شنبه ۲۳ مهر مباحث درباره هپکو و آذراب ادامه یافت. همچنین در این روز گزارش‌هایی درباره مجامع عمومی کارگران، وضعیت جانبازان و آیین‌نامه مسکن کارگری منتشر شد. اظهارات سخنگوی دولت درباره یارانه‌ها بازتاب یافت و علاوه بر این، اخباری درباره چند حادثه کار منجر به فوت کارگران، وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و خدمات شستا منتشر شد.

هپکو دوباره به بخش خصوصی واگذار می‌شود

محمد تقی آبائی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) از موقتی بودن اختیارداری سهام هپکو توسط دولت خبر داد.

 خواستار عدم واگذاری سهام آذرآب به کاوه مبدل هستیم

کارگران آذرآب خواستار عدم واگذاری شرکت صنایع آذرآب به شرکت کاوه مبدل شدند.

 مادام که هپکو سودآور نشده، واگذارش نکنید

 کاظم فرج‌اللهی (فعال کارگری) گفت: علت اینکه امروزه کارگران زیادی در سراسر ایران معتقدند که خصوصی‌سازی باید لغو شود، این است که تا زمانی کارخانه‌هایشان دولتی بود، تا حدی حقوق پرسنل پرداخت می‌شد و آنها برای همان حقوق ناچیز خود هرچند ناکافی، معطل نمی‌شدند.

 مجامع عمومیِ کارگران راهی به سمت خودمدیریتی می‌گشاید

کارگران می‌توانند از طریق خرید بخشی از سهام کارخانه‌ها نمایندگان خود را در مجمع عمومیِ سهامداران به عنوان اعضای هیئت مدیره وارد کنند تا از طریق آرایی که در هیئت مدیره از آن خود می‌کنند، از تصمیماتی که غول‌های صنعتیِ بزرگی را دچار مشکل کرده، جلوگیری کنند.

 جانبازی که در چنبره دارایی گرفتار شد

علیرضا قیومی، جانباز جنگ تحمیلی است؛ او ماه‌هاست درگیر رفت و برگشت به اداره دارایی است و از روزگار نامُرادش می‌گوید؛ از مسافرکشی در خیابان‌های دودگرفته‌ی تهران و از چنبره‌ی بسته‌ای که در آن گرفتار آمده است.

 از آیین‌نامه مسکن کارگری چه خبر؟

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) می‌گوید: در ارتباط با آیین نامه ماده ۱۴۹ قانون کار، قرار شد هر سه گروه پیش‌نویس خود را آماده کنند که گروه کارگری پیش‌نویس خود را تنظیم و تقریبا نهایی کرده و نهایتاً ظرف همین هفته، این پیش‌نویس تقدیم دبیرخانه شورای عالی کار خواهد شد.

 هر ماهه یارانه تعدادی از افراد پردرآمد قطع می‌شود

علی ربیعی (سنخگوی دولت) از حذف یارانه‌های انرژی برای دهک‌های بالای جامعه خبر داد.

 سه کارگر در سه حادثه جداگانه کشته و زخمی شدند

در سه حادثه جداگانه، سه‌ کارگر حین انجام کار در شهرهای زنجان، کاشان و مشهد کشته و زخمی شدند.

 وام ازدواج فرزندان بازنشستگان آبان ماه پرداخت می‌شود

 پرداخت وام ازدواج ۲۰ میلیون تومانی برای ۱۵۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری آبان ماه امسال اجرا می‌شود.

 همه استان‌ها باید از خدمات شستا بهره‌مند شوند

حسن لطفی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) گفت: شستا اخیرا سرمایه‌گذاری در منطقه ما را آغاز کرد، ولی لازمه کار این است که آن عدالت نسبی در اکثر استان‌ها اجرایی شود یعنی همه استان‌ها باید بتوانند از خدماتی که شستا ارائه می‌دهد، برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز