خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاق تعاون مطرح شد؛

ایجاد الگوهایی در اشکال مختلف در بخش تعاون

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۳۶

آئین‌نامه تشویق به مشارکت با رویکرد تجمیع توان فنی، مالی، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت‌ها در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاق تعاون بررسی شد.

به گزارش ایلنا، بیست و چهارمین جلسه کمیسیون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاق تعاون با هدف بررسی آئین‌نامه تشویق به مشارکت با رویکرد تجمیع توان فنی، مالی، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت‌ها برای آن دسته از شرکت‌هایی که به شکل ادغام یا گروه اقتصادی با منافع مشترک (کنسرسیوم) با یکدیگر مشارکت می‌کنند همچنین بررسی پیشنهاد دولت در خصوص آئین نامه هیات وزیران در خصوص بهبود مستمر فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و رونق تولید برگزار شد.

در این نشست، اخذ اطلاعات آماری از سازمان امور مالیاتی با توجه به اهمیت اطلاعات و آمار به عنوان زیرساخت هرگونه فعالیت و امکان تصمیم‌گیری صحیح و هدفمند و از آنجا که اطلاعات و آمار سازمان امور مالیاتی کشور از بنگاه‌های اقتصادی به روزترین اطلاعات محسوب می‌شود، مصوب شد.

همچنین  مقرر شد این کمیسیون اولین مدل اجرایی برای چرخه تولید و عرضه کالا بصورت چرخه درون بخش تعاون را با هماهنگی‌های لازم ایجاد کند. چراکه آنچه به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در بخش تعاون کشور بیش از همه احساس می‌شود ایجاد مدل‌ها و الگوها در اشکال و ابعاد مختلف در بخش تعاون است. ازجمله از چرخه تولید تا مصرف حتی برای یک محصول یا سبد محصول تا ایجاد کنسرسیوم‌ها بنا بر اهداف مشخص و تعریف شده در جهت رسیدن به هدف واحد مشترک برای بحث واگذاری‌ها و غیره.

درخصوص شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز بنابر طرح موضوع در جلسه بیست و سوم این کمیسیون، با تلاش‌های صورت گرفته اولا محدودیت واردات مواد اولیه برداشته شد. همچنین  در جلسه با روسای بانک توسعه تعاون مقرر شد شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز مشخصاً برنامه‌ها و نیازهای خود را در قالب طرح تأمین نیاز براساس اقلام مورد نیاز اعضا تعریف و به امور مشتریان بانک توسعه تعاون منعکس کنند و نیز با توجه به تفاهم‌نامه اتاق تعاون ایران با پست بانک شرایط اخذ تسهیلات مهیا شده است. درخصوص مشکلات صادرکنندگان نیز مقرر شد رایزنی لازم با دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز