خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

دولت سال آینده یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کند/ ۱۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه بودجه‌ای و فرابودجه‌ای برای ۹۹

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۸۶۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه به اشاره به الزام‌های بودجه سال آینده، گفت: طبق برنامه ششم توسعه حدود ۹۰۰ تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، «محمدباقر نوبخت» در حاشیه نخستین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه حدود ۹۰۰ تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کنیم و برای سال جاری نیز بیش از ۹۸۸ هزار فرصت شغلی پیش بینی و همین میزان شغل نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

نوبخت اضافه کرد: رویکرد ما برای دستیابی به اشتغال به گونه‌ای نبود که منابعی را در نظر بگیریم تا بین متقاضیان شغل توزیع شود بلکه آن را بین هشت برنامه طراحی کردیم که یکی از برنامه‌های ما در بخش مسکن است.

نوبخت گفت: وقتی نفت از بودجه خارج شود باید منابعی جایگزین گردد یکی از آنها مجموعه یارانه‌ای است که به صورت بودجه‌ای داریم و پرداخت میکنیم که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است یا یارانهای که فرابودجهای میپردازیم که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و بخشی نیز یارانه پنهان است که رقم قابل توجهی را شامل میشود که در کالاها و انرژی وجود دارد؛ بنابراین باید در این خصوص تجدید نظر شود تا بتوانیم منابع جدیدی جایگزین نفت کنیم که جزو اولین محور اصلاح ساختار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز